Белият, черният и сивият цвят съставляват над 65% от всички нови автомобили, продадени през 2022 г. в САЩ. Оказва се, че особено предпочитан е сивият нюанс, който представлява малко над 18% от общите продажби, според автомобилния сайт Motor1. Казано по-просто, почти един от всеки пет автомобила, продадени в страната през миналата година, е бил сив.
На тази тенденция се противопоставят производителите от Fiat. Италианската автомобилна марка обяви, че ще спре производството на сиви автомобили и вместо това ще се съсредоточи върху по-цветни варианти.
Настоящата цветова гама на отделните модели на марката, предлагани на европейския пазар - състояща се от Fiat 500, 500 Hybrid, Panda и Tipo - се предлага в широк избор от нюанси. Сред цветовете могат да се открият разновидности на червеното, синьото и зеленото, както и розово и дори златисто. Но изглежда, че към пъстрата палитрата ще има ново попълнение.
Новият слоган на компанията гласи "Италия. Страната на цветовете. Fiat. Марката на цветовете". Тя е част от маркетинговата кампания, която представя новия Fiat 600, окъпан в ярък оранжев цвят.
Частично моделът бе показан в скорошен промоционален видеоклип - в който сив автомобил бе изцяло потопен в орнжева боя. А официалният дебют е насрочен за началото на юли, когато ще стане ясно всичко за електрическия 600, включително и за цветовите му варианти.
"Италия е пъстра страна, наситена с много цветовете - и автомобилите на Fiat ще я представят достойно", коментира Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на Fiat. "Този избор допълнително комуникира с хората и италианското ДНК, въплътено от марката. Fiat иска да вдъхнови всички да живеят с позитивизъм и това ще бъде и една от мисиите на новия Fiat 600, електрическият автомобил, който ще бъде представен на 4 юли."
Според предварителната информация Fiat 600 ще споделя своите основи с Jeep Avenger. Ако това се окаже вярно, електрическият кросоувър от Италия ще се предлага с едномоторна схема и максимална мощност от 154 конски сили.