Всяко малко и пораснало момче не би отказало да покара Ferrari, а какво остава да притежава едно в гаража си. Просто защото марката се свързва не само със спортно и футуристично усещане, но и с богатата си история.

Провал ли се оказа филмът Ferrari (и бил ли е Енцо Ферари наистина нетърпим човек)

Провал ли се оказа филмът Ferrari (и бил ли е Енцо Ферари наистина нетърпим човек)

Биографичната лента успя да събере само 16 млн. долара през първата седмица на екран, въпреки впечатляващия каст

Легендарният Енцо Ферари поставя началото на Ferrari през далечната 1939 г., като за тези години от заводите им са излезли не един и два спортни автомобила, след които всички на улицата се обръщат.

Приживе самият Енцо държи всичко под контрол, но се запитахме кое ли е последното Ferrari, което самият той е одобрил. Оказва се, че отговор на този въпрос, разбира се, има.

Снимка 660435

Източник: Ferrari

Последният автомобил на Ferrari, който е произведен със съгласието и одобрението на Енцо Ферари е F40. И както подсказва името на модела, той е бил проектиран по случай 40-годишнина на компанията. В началото плановете са били да бъдат произведени само 400 автомобила, но в крайна сметка бройката нараства на 1311.

Ferrari F40 започва да се произвежда през 1987 г., като само година по-късно умира и Енцо Ферари, като по този начин именно този модел се превръща в последния одобрен лично от него. С F40 италианците записват нова глава в историята си, използвайки по-леки материали, за да направят така, че колата да тежи само 1100 кг.

Снимка 660436

Източник: Ferrari

Благодарение на усъвършенстваната си аеродинамика, без проблем може да вдигне до 320 км/ч, като за това постижение заслуга има, разбира се, и 2.9-литровият V8 двигател с двойно турбо.

Снимка 660439

Източник: Ferrari

Интересното е, че според Ferrari легендарният F40 се е предлагал и с несинхронизирана състезателна скоростна кутия, която да накара шофьора да се чувства като на пистата. Но не е и голяма изненада, че повечето купувачи по онова време са се спирали на петстепенната изцяло синхронизирана механична трансмисия.

Вече споменахме теглото на Ferrari F40, което е впечатляващо за спортен автомобил, а интересното е, че за да тежи толкова малко, са премахнати някои "излишни" неща от интериора. В него няма нищо луксозно и напудрено. Като например шумоизолация и тапицерия на вратите просто липсват. Няма, разбира се, и електрически стъкла, като те се свалят по добрия стар начин - ръчно. Всичко в името на ускорението и преживяване като никое друго.

Снимка 660437

Източник: Ferrari

На ускорението могат да завидят много автомобили и днес, защото на Ferrari F40 са му трябвало само 4.1 секунди, за да "излети" от място до 100 км/ч. Ермано Бонфилиоли, който през 80-те години е оглавявал специалните проекти на Ferrari, казва в свое интервю, че са постигнали подвиг с F40.

Според казаното от него, той и екипът му са разработили шасито и каросерията за само 13 месеца. А това е нещо, върху което дори днес се работи с години, пише Top Gear. Колкото до цената, според Ferrari Lake Forest, един от официалните дилъри на марката в САЩ, през 1987 г. F40 е струвала 399 150 долара.

LM Perpetual EVO на MB&F - часовникът, който струва повече от Ferrari

Часовникът, който струва повече от Ferrari

Тежък избор, за някои хора

А сега, 37 години по-късно, това легендарно Ferrari не само, че не се е обезценило, но и е станало дори по-скъпо, като говорим за цена надхвърляща 1 милион долара.