От години насам Зукърбърг и екипът му обмислят и тестват варианти за скриване на броя на харесванията и реакциите във Facebook и Instagram, и очевидно най-накрая са достигнали до финално решение. 

Тази седмица двете платформи ще започнат да предоставят на потребителите си в различни райони на света опцията да премахват броя на получените лайкове и реакции от профилите си по собствено усмотрение. 

От компанията казват, че цялостното премахване на броя харесвания не би оказало влияние върху цялостното благоденствие на потребителите, но би имало сериозен негативен ефект върху една доста важна група потребители - тази на инфлуенсърите.     

Снимка 532533

Източник: Instagram

Тъй като броят на харесванията при тях има пряка връзка със спонсорствата и бизнес предложенията, които получават, компанията счита, че е важно опцията за показването на статистиките да остане налична.  

Снимка 532534

Източник: Instagram

Други пък са се оплакали, че без тези статистики не могат да се ориентират какво е популярно в двете платформи и това нарушава преживяването им.  

Снимка 532535

Източник: Facebook

Първоначално скриването на лайковете и реакциите имаше за цел да премахне елемента на съревнование сред младежите и тревогата, която някои изпитват, ако не получат достатъчно сърчица под поста си. 

Facebook, Sparked и новото приложение за видео запознанства

Това е новият коз на Facebook

По-добрият вариант на Tinder

Въпреки това компанията е решила да заложи на среден вариант, а в идните седмици и месеци ще видим как точно ще работи той на практика.