Все повече и повече новини за масивни железопътни проекти в цяла Европа продължават да пристигат, с много чисто нови услуги, които ще свържат най-вълнуващите градове на континента в близко бъдеще. Но новината за високоскоростна линия, която ще свързва две от най-посещаваните дестинации в Европа: Париж и Милано, ни стана особено интересна. 

Dogu Express - 30-часовото пътуване с влак, което ни показва една различна Турция

30-часовият жп маршрут, който ни показва една различна Турция

Пътуване като никое друго

В момента се строи огромен нов маршрут между френската столица и втория по големина град в Италия, който трябва да бъде завършен през 2032 г. Маршрутът е известен като високоскоростната железница Торино-Лион и ще свърже съществуващите италиански и френски мрежи.

Маршрутът ще минава през Алпите през новия дълъг 56.8 км базов тунел Mon d"Ambin (който ще стане най-дългият в света), като целта е да се подобри движението на товари и пътници, и да се направят пътуванията по-ефективни.

Снимка 682109

Източник: iStock

Когато бъде завършен, има надежди, че товарният трафик ще се премести по железопътната линия, а не по шосето, което ще намали емисиите на CO2 и местното замърсяване на въздуха. Освен това времето за пътуване на пътниците между Милано и Париж с влак ще бъде намалено от седем часа на само четири, което може да ограничи и желанието за полети по този маршрут.

Снимка 682107

Източник: iStock

Всички тези плюсове обаче не излизат никак евтини - проектът се оценява на зашеметяващите 25 милиарда евро. ЕС финансира около 40%от това в момента, но може да увеличи своя принос до 55%, както и да помогне на Франция с нейната част от работата.

Снимка 682108

Източник: iStock

Както при всеки голям железопътен проект, обхващащ такова разстояние, има известни спорове. Френският град Чимилин ще бъде разделен от железопътната линия и се противопоставя на развитието й от 1992 г., твърдейки, че проектът може да доведе до икономическа несигурност за града.

От Европа до Африка на релси и под вода - първият подводен влак, който ще свързва континентите

От Европа до Африка на релси и под вода - първият подводен влак, който ще свързва континентите

И какво общо има Световното по футбол с проекта

Също така си струва да се отбележи, че въпреки че по-широките тунели означават, че пътническите влакове ще могат да достигнат около 225 км/ч, независимо от името си, този проект технически не се квалифицира като "високоскоростен" според стандартите на Европейската комисия, отбелязва Time Out. Въпреки това от Париж до Милано за четири часа ни звучи доста бързо.