Двата най-големи празнични дни за пазаруване са на прага ни. Черен петък и Кибер понеделник отдавна се свързват с големи отстъпки и оферти, но кой ден има най-добри продажби?
Черният петък, денят след Деня на благодарността, представлява традиционното начало на празничния сезон за пазаруване, като много търговци на дребно предлагат големи отстъпки.
Кибер понеделникът е след уикенда на Деня на благодарността. Той се появява като онлайн алтернатива на Черния петък, който обикновено привлича големи тълпи в физическите магазини.
С течение на времето обаче търговците на дребно смесиха Черен петък и Кибер понеделник, предлагайки оферти и намаления както във физическите магазини, така и онлайн. Съвременно започнаха да пускат отстъпките си и много по-рано.
Тази година разпродажбите за Черния петък започнаха още през октомври. "Имаме Черен петък, но той наистина се разшири почти до няколко месеца", казва Тимоти Малефит, клиничен професор в Gabelli School of Business към Fordham University пред USA Today.
Източник: iStock
Ако сме били достатъчно прозорливи и сме запазили по някой лев по време на Черния петък, Кибер понеделникът е страхотен момент да си накупим подаръци за Коледа. Денят се слави с онлайн намаленията, които завличат интернет трафика по целия свят, но както при Черния петък, не всички продукти са истински изгодни.
Разликите между офертите за Черен петък и Кибер понеделника не са толкова големи, въпреки че някои технологични продукти може да са изключение.
Кибер понеделникът нямаше да е Кибер понеделник, ако не носеше със себе си реални намаления за геймърите и компютърните маниаци. В този ден обикновено са намалени конзолите, екраните и много от аксесоарите за геймъри. Кибер понеделникът е и моментът да си изберем нов лаптоп.
Всички модерни "умни" уреди и говорители, за които често чуваме, също са намалени осезаемо. Това е причината хората масово да пазаруват на този ден.
Миналата година например потребителите са похарчили 10.7 милиарда долара в Кибер понеделника, като видеоигрите и електрониката са сред най-продаваните категории, сочат данните на Adobe Analytics.