В редките случаи, когато видим Bugatti на улицата, това е малък празник. Колите на компанията са изключително скъпи и редки, което ги прави особено интересни за хората в автомобилните среди.

Bugatti, Bugatti Pool Table, билярдната маса на марката и какво й е по-специалното от обикновените

Какво й е специалното на билярдната маса на Bugatti

Освен цената, разбира се

Представяме си какво се случва в главите на същите хора, когато попаднат на обява за продажба на супер рядко Bugatti, от което са произведени само три бройки. Този случай е точно такъв - суперседана Bugatti EB 112, който се продава от германската автокъща за екзотични автомобили Schaltkulisse.

Преди Bugatti да се превърне в част от концерна Volkswagen Group, компанията, чиито корени са френски, била собственост на Романо Артиоли. Именно той възложил на легендарния италиански дизайнер Джорджето Джуджаро да проектира луксозен модел с четири врати, който да напомня за богатото минало на Bugatti.

Снимка 555759

Източник: Schaltkulisse

Резултатът е прототипът EB 112, който е показан за първи път на автомобилното изложение в Женева през 1993 г. Моделът така и не преминава в серийно производство заради влошеното финансово състояние на Bugatti. В крайна сметка от автомобила са сглобени ръчно само три бройки, които се считат за прототипи. Този на снимките е вторият произведен.

Снимка 555757

Източник: Schaltkulisse

Първият прототип е бил построен за Bugatti от Pininfarina, а следващите два автомобила е трябвало да бъдат сглобени в собствения завод на компания в Кампогалиано - в покрайнините на Модена. След преминаването на Bugatti под шапката на Volkswagen обаче, двете машини били завършени от Monaco Racing Team.

Снимка 555754

Източник: Schaltkulisse

За всички тези години автомобилът с шаси номер #39002 е изминал само 3900 км и изглежда в безупречно състояние. Интересна подробност е, че заради нестабилната ситуация в Bugatti през 90-те, колата е доставена на своя швейцарски собственик с огромно закъснение.

Снимка 555756

Източник: Schaltkulisse

Поръчката е била приета през 1993 г., а колата е била завършена и доставена чак през 2000 г. Вярва се, че тя е имала само един собственик до момента, а от Schaltkulisse твърдят, че всички системи и екстри работят безпроблемно.

Снимка 555758

Източник: Schaltkulisse

Под капака на Bugatti EB 112 има 6.0-литров V12 двигател с мощност 450 к.с., които са достатъчни за постигането на ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 4.3 секунди. Интересното е, че 12-цилиндровият атмосферен двигател е комбиниран със скромна 5-скоростна механична трансмисия. Цената засега е мистерия.