Когато Bugatti представя нова кола, всички погледи са насочени към нея, защото това не се случва всеки ден, дори всяка година. 

По-бърз ли е Bugatti Bolide от болид във Формула 1

По-бърз ли е Bugatti Bolide от болид във Формула 1

Теглото на новия пистов модел е с половин тон по-ниско от това на Chiron

През 2016 г. компанията пусна Chiron, а сега, осем години по-късно, представи официално и неговия наследник - Bugatti Tourbillon.

Името на новия модел не е никак случайно, защото е кръстен на часовников механизъм, който противодейства на отрицателните ефекти на гравитацията.

Снимка 670723

Източник: Bugatti

Под капака на Tourbillon се крие изцяло новият 8.3-литров V16 двигател на Bugatti. Освен него, има два електромотора на предната ос и един на задната. И няма как да не споменем мощността на колата, която разполага общо с цели 1800 к.с.

1000 от тях са осигурени от новия мощен двигател, а останалите 800 от трите електромотора. Изцяло на електричество автомобилът може да измине до 60 км.

Снимка 670724

Източник: Bugatti

От компанията твърдят, че двигателят е направен от леки материали и въпреки сериозните си размери и цели 16 цилиндъра, тежи само 252 кг.

Всичко в Bugatti Tourbillon е уникално, ето защо всеки аспект от аеродинамиката е прецизно напаснат така, че да позволят на автомобила да се движи с до 400 км/ч. И ето една от най-впечатляващите части - ускорението.

Снимка 670727

Източник: Bugatti

От 0-100 км/ч Tourbillon развива само за две секунди. Под пет секунди са нужни, за да достигне 200 км/ч, а за под 25 секунди ще ни е изстрелял в Космоса и достигнал 400 км/ч. 

По-принцип е обичайно всеки нов модел да тежи повече, защото е по-мощен, а вече се вгражда и електрическо задвижване.

Снимка 670725

Източник: Bugatti

Е, Bugatti показва, че наистина е пионер в автомобилния сектор, защото са съумели да направят Tourbillon по-мощен и по-добър от Chiron, но в същото това време - по-лек.

За целта Bugatti Tourbillon е проектиран около изцяло ново шаси и структура на каросерията. Тя е направеnа от следващо поколение въглероден композит T800, който включва редица иновации за спестяване на тегло.

Снимка 670729

Източник: Bugatti

Така например окачването отпред и отзад е многораменно, направено от алуминий, вместо от стомана с двоен носач, както бе при предшественика.

За интериора Bugatti са мислили как той би изглеждал не само след 10 години например, а след 100. Ето защо са го проектирали да бъде безвремеви. Затова вътре противно на тенденциите през последните години липсват екрани.

Снимка 670730

Източник: Bugatti

Зад волана има три големи циферблата, които показват важните за водача стойности, като скорост и обороти. Така всичко в интериора на Tourbillon наподобява ужасно скъп часовник. Централната конзола е смесица от кристално стъкло и алуминий, разкривайки сложната работа на превключвателите и лоста за стартиране на двигателя, който се намира в него.

Bugatti и новият V16 хибриден двигател за новата им суперкола

Голямата (и изненадваща) промяна за Bugatti

Мате Римац и компания променят играта

Първите бройки от Bugatti Tourbillon ще бъдат произведени през 2026 г., а цената на хибрида ще бъде около 4 милиона долара.