На фона на нестихващата конкуренция помежду си, технологичните гиганти Apple и Google публикуваха в един и същ ден класациите си за водещите приложения в App Store и Google Play.
Apple е селектирала 14 изключителни приложения и игри, като се е фокусирала на тези, които "дават възможност на потребителите да разгърнат своята креативност, да открият свят на нови приключения и да се забавляват със семейството и приятелите си".
Разработчици от цял свят бяха признати за предоставянето на значими изживявания, които вдъхновяват културната промяна, като редакционният екип на App Store внимателно e подбрал победителите от близо 40 финалисти.
Източник: All Trails / Apple
Заемайки централно място, приложението на годината за 2023 г. за iPhone е AllTrails, което "стимулира онлайн общността чрез изчерпателни пътеводители и изследване на открито".
Междувременно Prêt-à-Makeup претендира за титлата на най-доброто приложение за iPad, предоставяйки реалистичен скицник за грим за професионални художници и обикновени потребители, насърчавайки "приобщаване и себеизразяване".
Източник: Prêt-à-Makeup / Apple
Приложението на годината за Apple Watch, SmartGym от Mateus Abras, се откроява с обширната си библиотека от упражнения, рутинни процедури и надеждни отчети за фитнес показатели.
Източник: Smart Gym / Apple
В сферата на игрите, Honkai: Star Rail, от COGNOSPHERE PTE. LTD. спечели престижната титла за най-добра игра за iPhone - признание, споделено и от Google.
Източник: Star Rails / Apple
Играта на годината за iPad е Lost in Play, като тя привлича по-младите потребители и кани играчите в очарователно приключение със семпло управление, достъпно и за най-малките.
Отразявайки по-широките тенденции, генеративният AI се очерта като доминираща сила в тазгодишните награди на App Store.
Наред с официалните победители, редакторите на App Store показаха колекция от генеративни AI приложения, илюстриращи "Тенденцията на годината", като ChatGPT е водещ.