Голяма част от италианските дизайнери на висша мода признават, че те също са в период на криза, независимо че продуктите им се купуват в цял свят. Според Долче и Габана не е необходимо човек да си заравя главата в пясъка като щрауса, тъй като е видно за всички, че в магазините има 50 на сто по-малко клиенти. Продажбите пък са спаднали с 20 на сто.

„Сдържаност, орязване на разходите и никакви разхищения" е рецептата на двойката за справяне с кризата.

Матео Монтедземоло, вицепрезидент на групата Ballantyne, признава пък пред Corriere magazine, че жена му също пести, прибягвайки до т.нар. fast  fashion. „Както съпругата ми, така и приятелките й, си купуват по една сериозна и скъпа чанта, след което си купуват 3-4 тениски от Zara и един панталон, който носят цял сезон. По същия начин е и в сферата на интериорния дизайн - хората си купуват само едно скъпо нещо, а останалите мебели си ги пазаруват от веригата Ikea".

Анджела Мисони пък твърди, че е насочила вниманието си към модата за момичета, тъй като днес те са единствените по-весели и безгрижни същества.

Франческо Мартини (Coveri) казва, че се бори с кризата, прибягвайки до по-ярки цветове, символи на надеждата.

Паоло Джерани от Iceberg пък говори не за криза, а за катастрофа. „Модата никога не е искала никакви помощи, но сега, повече от когато и да било, има нужда да се обедини с институциите и организациите от своята сфера, за да оцелее", съобщава ProntoSofia.