Че в изкуството няма правила е валидно за мнозина твърдение. Освен това творчеството може да бъде тълкувано и по много различни начини. Това обаче далеч не означава, че дори и разбирачите на изкуство не могат да допускат грешки.

Jean Paul Gaultier, Жан-Пол Готие, "Раждането на Венера" и защо съдят дизайнера заради картината на Ботичели

Да те осъдят заради картина от XV век

Когато и дизайнерите не си платят правата

Доказателство за това е случаят с произведението на холандския абстрактен художник Пийт Мондриан, което виси наобратно в различни галерии от цели 75 години насам.

Картината е създадена още през 1941 г., а четири години по-късно е изложена за първи път в MoMA в Ню Йорк.

Човекът, който забелязва дългогодишната грешка, е кураторът Сузане Майер-Бюзер. Набитото ѝ око я е забелязало докато е проучвала нова изложба за художника от по-рано тази година.

Любопитно е също и предупреждението ѝ, че картината може да се разпадне, ако бъде окачена по правилния начин. И за да бъде избегната повреда, тя ще продължи да бъде показвана по грешния начин.

"Удебеляването на решетката трябва да е в горната част", разкрива кураторът за начина, по който е открила грешката в картината, която иначе представлява незавършена решетъчна рисунка с червени, сини и жълти ивици.

Още едно доказателство също изглежда потвърждава, че картината наистина е била обърната наобратно. То се крие в снимка от студиото на художника, направена дни след смъртта му. На нея ясно се вижда същата картина, но поставена на статива с другата страна нагоре.

За Пийт Мондриан знаем, че е роден в района на Утрехт в Холандия през 1872 г. Той е смятан за един от най-великите художници на XX век и пионер на модерния абстрактен стил, минимализма и експресионизма.

Националната галерия в Лондон и двамата еко активисти с вандалска проява над картина в знак на протест

Ценна картина отнесе гнева на еко активисти

Двама се залепиха за рамката на шедьовър

Работата му има огромно влияние не само върху света на изкуството, но и в областта на дизайна, архитектурата и модата. Когато се премества в Париж през 1911 г. той експериментира и в кубизма, но в наши дни името му е синоним на модернизма, пише BBC.