19 септември, 1985 г. е дата, която заема специално място в сърцата на рок и метъл феновете - защото това е моментът, в който музиката започва своята битка с официалните власти. За тази дата разказва втори епизод на новия документален сериал на Paramount+ - I Wanna Rock: The 80's Metal Dream.

Дий Снайдер, Queen и Пол Роджърс, Бон Джоуву, Стинг и позицията на рок музикантите към войната в Украйна

И рокът срещу войната в Украйна

Когато с музиката си отправяш послание за мир

Трисерийният филм описва подробно как метълът завладява Америка през 80-те години на миналия век, изправяйки се и пред множество предизвикателства: употреба на наркотици, сексизъм, сблъсък с властта и променящи се музикални вкусове.

Докато първият епизод описва подробно възхода на музикалния стил, третият показва падението му - когато гръндж вълната измества кожените дрехи и дългите коси.

Любопитно в сериала е участието на Дий Снайдър, емблематичния фронтмен на Twisted Sister. Изпълнителят говори надълго за деня, в който е свидетелствал пред сенатската комисия по търговия, наука и транспорт във връзка с въвеждането на рейтингова система на музикалните текстове на рок групите. "Консерваторите решиха да оценяват рок записи", казва Дий. "Това беше пукнатина в Първата поправка към Конституцията на САЩ."

"Получих обаждане да свидетелствам в Сената", продължава Дий. "От мен се искаше да развея знамето и да поведа армиите на рокендрола в битката. Не се и замислих, казах веднага: по дяволите, да."

I Wanna Rock: The 80's Metal Dream показва оригинални кадри от момента, в който Дий влиза в Конгреса, облечен с нестандартното си облекло - дънков елек, кожен колан с шипове, сини дънки и чиста увереност. "Те наистина си мислеха, че ще ме направят на глупак", казва Дий.

Този момент е една от най-върховите или най-ниските в историята на рок музиката на 80-те години - в зависимост от гледната точка.

Изслушването през 1985 г. е в отговор на основания Родителски музикален ресурсен център - група, в създаването на която стоят четири жени с политически връзки: съпругата на сенатора/вицепрезидент Ал Гор, на министъра на финансите Джеймс Бейкър, на влиятелен вашингтонски търговец на недвижими имоти и на бивш председател на градския съвет на Вашингтон.

Групата е известна с публикуването на "мръсните петнадесет" - списък с песни, чието текстово съдържание се смята за неприемливо.

Списъкът включва:

  • Prince - "Darling Nikki"
  • Sheena Easton - "Sugar Walls"
  • Judas Priest - "Eat Me Alive"
  • Vanity - "Strap On "Robbie Baby'"
  • Motley Crue - "Bastard"
  • AC/DC - "Let Me Put My Love Into You:
  • Twisted Sister - "We're Not Gonna Take It"
  • Madonna - "Dress You Up"
  • W.A.S.P. - "Animal (F—K Like A Beast)"
  • Def Leppard - "High 'N' Dry (Saturday Night)"
  • Mercyful Fate - "Into The Coven"
  • Black Sabbath - "Trashed"
  • Mary Jane Girls - "In My House"
  • Venom - "Possessed"
  • Cyndi Lauper - "She Bop"

Сред исканията на Центъра е на текстовете на рок групите да се поставя обозначения, подобни на тези за филмите - например "O" за свързаните с окултни теми, "S" за секс, "D" за наркотици, "V" за насилие.

Музиканти като Дий се изправят категорично срещу това държавен орган да определя кое е подходящо и кое не за масовата публика. Двама други музиканти - Франк Запа и Джон Денвър, също се присъединяват към Дий, за да се противопоставят на правителственото регулиране.

"Красотата на литературата, поезията и музиката е, че дават възможност на публиката да вложи в думите собственото си въображение, преживявания и мечти. Музиката на Twisted Sister е напълно погрешно интерпретирана и несправедливо оценявана от уж добре информирани възрастни", казва Дий в показанията си някога. "Не можем да позволим това да продължи. Няма орган, който има право да прави подобни преценки - нито аз, нито федералното правителство, нито звукозаписната индустрия и със сигурност не и нещо като т.нар. Родителски музикален ресурсен център ."

9 легендарни рок и метъл албумa без нито една слаба песен

9 легендарни рок и метъл албумa без нито една слаба песен

На 100 процента перфектни

Премиерата на филма е на 18 юли за САЩ и Канада, а малко по-късно ще бъде разпространен и в останалите части на света, уточняват от Hollywood Life.