Айфеловата кула е построена през 1889 г. от Густав Айфел. Не знаем чия любов е (и е била) по-силна - тази на мосю Айфел, с която създава архитектурното си бижу, на парижани или на милионите туристи, които тръпнат да я изкачат. Със сигурност обаче новината, че отваря за посещения би зарадвала всички.

Eiffel, историята на Айфеловата кула, Густав Айфел и първи трейлър на филма за нея

Любовен триъгълник в основата на Айфеловата кула

Какво ще научим за историята от Eiffel

От днес, 16 юли, асансьорите на Желязната дама, както още е известна кулата, отново се движат, за да изкачат развълнуваните туристи до върха й, извисяващ се малко над 300 метра от земята.

Това е исторически момент, защото от Втората световна война до днес символът на Париж никога не е бил затварян за толкова дълъг период.

Снимка 539306

Източник: iStock

Заради пандемията достъпът до върха на Желязната дама беше забранен в продължение на девет месеца.

Все пак, отново заради COVID-19, броят на посетителите ще бъде ограничен до 13 000 души на ден. Което е към половината от нормалния й капацитет.

Снимка 539305

Източник: iStock

А от другата седмица (от 21 юли) желаещите да посетят Айфеловата кула ще трябва да покажат или доказателство за ваксинация, или отрицателен тест, за да я видят отблизо.

Продължителното й затваряне предизвика тотален хаос с финансирането, за което отговаря компанията Sete. Тя се грижи за кулата от името на властите в Париж.

Коронавирусът, най-скъпите градове в света и как пандемията промени класацията

Новите най-скъпи градове в света

COVID-19 оказа влияние и тук

И тъй като приходите на Sete са спаднали със 75% през 2020 г. (около 25 милиона евро), от фирмата разчитат на държавна помощ в размер на 60 милиона евро, съобщават още от AFP.