За звезди като Ким Кардашиян социалните мрежи са голяма част от живота, а и от приходите им. Съпругата на Кание Уест има 188 милиона последователи в Instagram и над 29 милиона във Facebook, а обяви в Twitter решението си да се включи в кампанията #StopHateForProfit.

Тя е по идея на неправителствена организацията и целта е да се обърне внимание на речта на омразата в социалните мрежи.

В знак на протест срещу "омразата, пропагандата и дезинформацията", редица известни личности "замразиха" профилите си във Facebook и Instagram за 24 часа в сряда, 16 септември.

Кардашиян заяви, че ще "стои тихо", докато тези платформи позволяват разпространението на реч на омразата и създаването на групи, които разединяват Америка. Според нея, разпространението на невярна информация има и сериозно влияние върху резултатите от изборите, както и върху демокрацията в страната.

Освен риалити звездата, още много известни личности подкрепиха кампанията #StopHateForProfit. Сред тях са Кейти Пери, Леонардо ди Каприо, Дженифър Лорънс, Аштън Кътчър и Кери Уошингтън, предава BBC.

Организаторите на кампанията акцентират вниманието най-вече върху Facebook и факта, че на фона на всички обвинения за недостатъчни мерки срещу речта на омразата, социалната мрежа бележи рекордни приходи от реклама през изминалата година.

Марк Зукърбърг, TikTok, Facebook, Instagram Reels и как богатството СЕО-то надмина 100 милиарда долара

Зукърбърг чукна 100 млрд. долара с копие на TikTok

Нямаше по-подходящ момент

В резултат на бойкота обаче, американски медии информират за значителен спад в акциите на Facebook и намаляване със 7.2 милиарда долара на личното състояние на Марк Зукърбърг.