Изложбеният проект е роден от впечатления от престоя на автора на остров Куба. Страната е усетена не толкова като екзотична географ-ска или политическа даденост, колкото като емоционално-културен феномен.

Носталгичната аура на автентично усетен и преживян карибски магически реализъм се свързва с личния живописен стил на художника, като произвежда нова, различна от досега познатата атмосфера в творчеството на Греди Асса.

Името на изложбата „Йемая" е наречено на богинята-майка от синкретичената религия от африкански произход сантерия, широко разпространена сред чернокожото население на Карибския басейн и в двете Америки.

Сантерия е един от най-ярките акценти на антикултурата на кубинската действителност и етно-психология.

Експозицията е съставена от 27 голямо-форматни платна и около 70 броя рисунки, допълнени от пластически обекти.

Така, авторът материализира пиетет към „голямата" живопис като образ на класическото разбиране за „картина".

Изложбата съдържа находчивия хумор на „обектите", насищащи пространството на експозицията и тълкуващи темата на изложбата. Освен във визуален план, проектът е развит и като аудио-портрет на феномена „Куба" с известни легенди на кубинската музика, напр. Buena Vista Social Club.