Върху какво работите в момента?
За да избягам малко от балканските влияния, в момента свиря блус - такъв, какъвто свирят старите майстори, само че по мой начин. Последният ми албум е изцяло с такива парчета. Това само доказва, че блусът е world музика. В тази връзка аз имам толкова право да го свиря, колкото и Ерик Клептън има право да прави балканска музика.
Как намирате world музиката като цяло?
Има добри и лоши примери за world музика. Тя е много близък до мен феномен, но винаги смесването на електроника с вокали и автентични инструменти трябва да е наистина издържано, майсторски направено и да има поне грам емоция в него, за да има смисъл.
Един от най-добрите изпълнители на такава музика за мен е Joe Zawinul и неговата група Weather report. Той работеше с перкусионисти от Южна Америка и Южна Африка, басисти от Чехия и Америка.
Истината е, че доброто world звучене се постига само когато всички изпълнители работят като едно цяло. Целта е да се придаде нов дух на старата музика, да се направи нова комбинация, нова схема, ново решение.
Склонен ли сте да смесвате южноафрикански или азиатски мотиви с балканските ритми?
Ако трябва да съм честен - не. Искам да свиря балканската или македонската музика на електрическа китара, това е моята страст. Стремя се да й придам по-електронно звучене и се старая да го правя през последните 30 години.
Кои съвременни македонски музиканти ще ни препоръчате?
Има много добри изпълнители в Македония в момента - Драган Даутовски, който свири на кавал; групата „Фолтин"от Битоля, които правят изключително духовита и свежа музика; пънк групата „Паркети"; джаз китаристът Тони Китановски.
Неведнъж сте казвали, че много харесвате музиката на Стоян Янкулов-Стунджи, трио „Българка", както и на Теодосий Спасов, с когото имате редица съвместни изяви. Има ли друг български изпълнител, който ви е направил впечатление?
Да, Иво Папазов- Ибряма.