Средно прекарваме поне 1/3 от часовете в денонощието на работа. Работните ни места са много повече от просто "работни места" - някои ги използват и като място за хранене, кафене и дори за спане. За да сте по-ефективни на работното си място, ви предлагаме 7 начина как да разведрите работния си ден.

1. Подредете работното си място
Скорошно изследване показва, че служителите често стават жертви на "Синдрома на дразнещото бюро". 40% от офисните служители признават, че работното им място обикновено е затрупано с папки, мръсни чаши и ненужни хартии, но повечето не могат да бъдат накарани да разчистят бъркотията.
Отделете малко време сутрин за подреждане на бюрото. Като вземате всяко една вещ от него, си дайте сметка дали наистина ви е нужна или не. Ако не е - изхвърлете я. Когато подредите, ще почувствате, че в главата ви е по-ясно и по-трудно ще се разсейвате. Запомнете - всяко нещо си има място.

2. Персонализирайте работното си място
Според древната китайска наука - Фън Шуй, е добре да имате на бюрото си нещо, което ви напомня за другата, неработна част от живота ви. Това може да е снимка на децата ви от лятната ви почивка, например, но всяко нещо, което ви кара да се усмихвате и облекчава стреса от работата, е ОК.
Ако подреждате бюрото си във Фън Шуй-стил, трябва да знаете, че според неговите правила, семейните снимки се слагат в средата или в горния десен ъгъл, докато всички други - например картичката ви от Венеция, трябва да са поставени отляво.

3. Раздвижете се
Специалистите препоръчват на хората, които прекарват работния си ден на едно място, да стават от бюрото си на всеки 40 минути, за да избегнат болки в ставите, напрежение в мускулите и умора на очите. Ако правите лека гимнастика в средата на работния ден, това ще ви помогне да се фокусирате върху нещо, различно от работата и така ще се почувствате презаредени с енергия и по-продуктивни през останалата част от деня.
Направете също така, че да ви остане време да се измъкнете от офиса - за обяд или кафе, вместо да предъвквате сандвич в обедната почивка на мястото си, където и без друго прекарвате достатъчно време. Изключете си телефона, изгасете компютъра и си отделете малко време за себе си. Това може да ви изглежда като доста фриволно поведение, но ако опитате, ще установите, че се връщате в офиса освежени и с обновени сили.

4. Отпуснете се
Не е необходимо в офиса ви да цари делови дух постоянно. Ако седите цял ден на бюро, сложете си слушалки и си пуснете любима музика, за да се изолирате от досадните офисни шумове. Още по-добре е да си намерите спокойно ъгълче, да си вдигнете краката, да си почетете вестника или списанието, да се обадите на приятел/ка и т.н. Разбира се, всички тези неработни "мероприятия" трябва да бъдат съобразени с възможностите и правилата, но така или иначе, да се потопите напълно, дори за кратко, в някаква дейност, която няма нищо общо с работните ви задължения, ще ви зареди достатъчно, за да довършите и най-досадните неща.

5. Внесете природата в офиса
Дайте живот на работното си място, като си купите цвете. Едно университетско проучване показва, че растенията могат да редуцират стреса, като същевременно увеличават продуктивността ви с 12%. Друго изследване - от Оксфорд, разкрива, че стайните растения са гаранция за повишаване на позитивното възприемане на нещата и допринасят за доброто здравословно състояние на служителите. За растенията, също така, е доказано, че намаляват ефекта от шумовете в офиса.

6. Отбягвайте негативизма и офисните сплетни
Изследване на университета в Пенсилвания, в което са интервюирани 350 000 служители, разкрива, че най-успешните 10% от тях са и най-позитивните личности. Неутрализирайте негативизма като се фокусирате върху позитивните аспекти на работата си.
Участието в офисни интриги може да има само негативни последици за вас. Където има интриги, има само губещи, не печеливши. Стойте настрана и използвайте позитивен език, който действа на подсъзнателно ниво върху колегите ви и създава приятна и оптимистична атмосфера в офиса.

7. Говорете
Вашият работен ден би бил много различен, ако в офиса ви има някой, с когото имате по-лични взаимоотношения. Не твърде лични, между впрочем, защото офисните романи могат да завършат със сълзи и да сложат край на кариерата ви. Става въпрос за някой, с когото може да излезете на обяд или на питие след работа. Работните дни може да са много натоварени и без приятни хора около вас би било трудно. Всеизвестно е, че когато няма добри взаимоотношения с колегите, това се отразява негативно на работата, като може да ви накара дори да я намразите. Приятелите на работното място не само допринасят за радостта от работата, те помагат да поддържате духа си висок и с това, да давате добри резултати в работата си, което може да се отрази положително върху кариерата ви.

тя.bg