В началото на 2018 г. доби популярност поредното предизвикателство, завладяло социалните мрежи. И тук не се минава без реакции от рода на "На кой откачен мозък му е дошло на акъла подобно нещо?!". В конкретния случай - ядене на капсули за пране.
Във всички реклами изрично се подчертава перилният препарат с причудлива форма да се държи далеч от деца. А децата и тийнейджърите обичат именно забранените неща. Когато някой им каже да не правят нещо (но виждат колко много техни връстници го правят), то се превръща в идеалната формула за поредното предизвикателство.
Че поглъщането на т.нар. pods е вредно за здравето и дори може да бъде фатално - вероятно няма нужда да се пояснява на когото и да било зрял човек. Но дори от едната фирма производител излязоха с изявление, в което умоляват децата да не ядат капсулите срещу лайкове.
Източник: Facebook / Confused Electorate
Глупостта на някого да се превърне в световна тенденция, застрашаваща хиляди животи, определено не е единично явление. Предишният подобен феномен в социалните мрежи бяха селфитата върху влакове и покриви на високи сгради.
Нещастните случаи в резултат на желанието на тийнейджърите да бъдат част от модата бяха не един и два, дори само в България. А в световен мащаб статистиката не е конкретна, но цифрите със сигурност са стряскащи. За щастие, всяко подобно чудо в социалните мрежи отшумява - ако не за три дни, то за три месеца.
Няма как да пропуснем и най-рисковото и често смъртоносно предизвикателство в интернет, маскирано под уж невинното име "Син кит". Манията, тръгнала от Русия, погуби не един и два млади живота, и доби размерите на сектантско общество.
След осветляването на проблема започнаха да се предприемат мерки. И отново се заговори колко е важен контролът над използването на глобалната мрежа от децата, които се манипулират най-лесно.
Източник: Youtube
Разбира се, не всичко в интернет е в черната гама. Освен в Dark Net. Някои предизвикателства са леко откачени, но не застрашават живота ни. Например станалото популярно преди години Ice Bucket Challenge, при което хора се заливат с кофи с ледена вода и заснемат паметния момент.
Идеята там се зароди с благотворителна цел - набиране на средства за болни от амиотрофична латерална склероза. В предизвикателството се включиха и редица звезди, както чужди, така и родни.
Друго доста забавно предизвикателство, което продължава да е актуално, е "Try Not to Laugh". При него трябва да гледаме забавни клипчета без да се разсмеем. И междувременно записваме опитите си да запазим самообладание. Но добре е да запазим и здравия си разум, докато използваме социалните мрежи.