Хората често се категоризират в един от двата вида: екстроверти или интроверти.

Стереотипно, екстровертите са по-отворени, обичат партитата, общуването с приятели и срещите с нови хора. Интровертите са затворен тип хора, които са по-щастливи, когато се прибират сами вкъщи и на спокойствие си прочетат някоя книжка, вместо да комуникират с някого.

Има иследвания обаче, които показват, че екстровертите и интровертите не са единствените възможности за определяне на същността. Всъщност става ясно, че въобще не е рядкост да сме комбинация от двете, или с други думи: т.нар. амбиверти. Проучване прогнозира, че две трети от населението на Земята може да бъде определено като такиво, разкрива Business Insider.

Изследване, публикувано в списание Psychological Science през 2013 г., подчертава някои от особеностите на амбивертите, като разглежда как те се справят с продаването на продукти. Резултатите показват, че от всички, амбивертите са най-добрите търговци.

Според автора Адам Грант, организационен психолог от Университета в Пенсилвания, отличните търговски качества на амбивертите се дължат на факта, че те са по-добри в разбирането на емоциите на другите хора. Вместо да говорят прекалено много или твърде малко, амбивертите успяват да намерят баланса - и в резултат на това правят повече продажби.

Снимка 344353

Източник: iStock

Но те си имат и недостатъци. Амбивертите се затрудняват коя страна на личността им да действа в определени ситуации. Докато екстровертите и интровертите са сигурни в това, което предпочитат и кога се справят най-успешно, амбиверите понякога не могат да преценят.

Това е и причината в много случаи да бъдат демотивирани и да не разбират защо - амбивертите не осъзнават, че трябва да променят своя подход към ситуацията, за да се почувстват по-нахъсани.

Идеята за амбивертните личности е известна още от 1920 г., когато Карл Юнг разяснява за екстровертите и интровертите. Той смята, че е има и средна група, но психолозите не използват термина амбиверт до 40-те години на миналия век.