Американският футбол е малко по-различен от ръгбито, но в основата си са сходни. Всяка година обаче финалът за Супербоул привлича милиони зрители. Това не трябва да ни изненадва, защото, все пак, е кулминацията на сезона в NFL.
Редовният сезон започва през септември и завършва през декември. След това идва ред на плейофите и големия финал. Според Quartz, един мач продължава средно 3 часа и 12 минути. Да, но тези цифри рязко се променят, когато оставим чистото игрово време.

Източник: iStock
11 минути - точно толкова се играе, ако изключим всички прекъсвания и почивки. Тези изчисления са направени преди няколко години от The Wall Street Journal. Часовникът в NFL не спира всеки път, когато топката не е в игра, за разлика от баскетбола и хокея например.
И ако оставим настрана тези 11 минути, в които виждаме реално действие, става ясно, че цели 17 минути биват прекарани в гледане на повторения, 75 минути пък отиват за близки кадри на треньори, футболисти, съдии и публика.

Източник: iStock
А средно едно разиграване трае скромните четири секунди. За запалянковците пред малките екрани са предвидени 20 рекламни паузи.
Заради голямата аудитория по време на паузите на Супербоул дебютират и много трейлъри. Тази година например за първи път се докоснахме до "Нито звук", "Небостъргачът" и "Соло: История от Междузвездни войни".
Всичко това ни показва, че огромна част от времето се прекарва в гледане на реклами, а не на футбол. Това е и причината да бъдат плащани милиони от рекламодатели, за да могат да промотират продуктите си по време на мачове от NFL.