Това, което някога беше само опасение, вече е факт – социалната мрежа Facebook е по-популярна от общуването лице в лице и книгите.

Главният изпълнителен директор на американската компания Марк Зъкърбърг заяви, че потребителите на Facebook, приложението за споделяне на снимки Instagram и услугата за съобщения Messenger са прекарали средно повече от 50 минути на ден в ползване на тези услуги. Тук обаче не се включва WhatsApp – друго мобилно приложение за съобщения, притежавано от Facebook, предаде Market Watch.

Това е по-голям период от време, отколкото американците са прекарали за общуване с другите или четене според American Time Use Survey – ежегоден материал на Федералното бюро по трудова статистика на САЩ. Най-скорошното проучване сочи, че американските граждани са прекарвали средно по 43 минути на ден в комуникация на живо – „като гостуване у приятели или посещение/организиране на социални събития”.

Единственото занимание в свободното време, което е надминало социализирането по количество прекарано време според изследването, което обхваща 2014 г., е било гледане на телевизия. То заемало средно по 2,8 часа на ден. Пред тази дейност четенето избледнява силно – американците са отделяли около 21 минути от времето си в четене през уикенда и по-малко през дните от работната седмица, пише money.bg.

Потребителите на най-голямата социална мрежа в света е възможно да прекарват повече време с приятелите си във Facebook, отколкото да се грижат за децата си. Докато родителите на деца под 6-годишна възраст твърдели, че отделят по два часа на ден в грижа за малчуганите, децата между 6 и 17 години в действителност получавали внимание от родителите си само 49 минути на ден.

Все пак статистиката на Бюрото по трудова статистика на САЩ вероятно не са достатъчно актуални. Според данните от 2014 г., публикувани през юни миналата година, американците прекарвали приблизително половин час или по-малко на ден пред компютъра в свободното си време. Съдейки по твърденията на Facebook от сряда обаче, вероятно тези стойности ще се покачат при следващото публикуване на статистическото изследване.