Добрият сън е равносилен на успешен ден, а не прахосването на излишни нерви след недоспиване. Това заяви Д-р Людмила Златанова, специалист невролог от Военномедицинска академия по повод на днешния Световен ден на съня.

Тя посочи, че е възприето на ден да се отделят между 7 и 8 часа за сън, като в България е установено да спим около осем часа. "Липсата на здравословен сън ни прави нервни и раздразнителни, като освен това води и до срив на имунната система", каза още д-р Златанова.

Според специалисти в областта на здравословния сън възглавница с първоначално тегло от 600 грама удвоява теглото си в рамките на 2-годишно редовно ползване. Това се дължи на огромното количество прах и бактерии, които се натрупват. Старите възглавници и матраци са сериозна причина за болки в гръбначния стълб, главоболие и системно недоспиване.

Въпреки това у нас все още няма нормативна база за подмяната на възглавниците и матраците, като липсват такива правила дори и в големите и реномирани български хотели.

Качествени възглавници от ниския клас у нас се продават на цена между 10 и 20 лв., като потребителите трябва да имат в предвид, че под тази цена не получават добър продукт.

Това заяви Костадин Николов - представител на фирма, специализирана за услуги в текстилното обзавеждане.

Средният клас възглавници, като терморегулиращи и антибактериални достигат до крайните потребители на цена между 30 и 40 лева. Мемори клас възглавниците се продават на цена до 90 лева, посочи Николов.

Близо 70% от българите купуват нови възглавници и завивки едва веднъж на няколко години, а едва 25% спазват препоръките за подмяна на този тип продукт веднъж годишно. Това е станало ясно от интернет проучване, проведено по поръчка на GLORIA.

Сред водещите критерии за покупка на възглавници и завивки се нарежда материята - 55,89%, следвана от дизайна и цветовете - 27,77%. За почти 30 на сто от анкетираните водеща обаче е единствено цената. Само 3% от потребителите се доверяват на изпитани и проверени марки.

Най-активни в пазаруването на такъв тип продукти са жените - 77 процента, като най-големият процент от тях попада във възрастовата група 25-45 години.