През изминалата седмица почти всички говореха за проблемите, които собственици на Tesla са изпитвали в Чикаго, докато са се опитвали да заредят електромобилите си.
Температурите в града тогава са достигнали до -17 градуса и пред някои зарядни станции са се образували опашки. Оплакванията са били или за проблеми със самите станции, които не са работели, или заради бавното бързо зареждане на електромобилите, което при ниските температури е отнемало няколко часа.
Всичко това повдигна много въпроси относно слабостта на електромобилите през зимата и послужи по-скоро като червена точка за колите с двигатели с вътрешно горене. Но от The New York Times припомнят, че Чикаго далеч не е единственото място на планетата, на което става много студено. И въпреки отрицателните температури хората нямат проблем със зареждането на електромобилите си.
Източник: iStock
Такъв пример е Норвегия, страната с най-висок процент на продажба на електромобили. Ларс Годболт, който е съветник към Норвежката асоциация за електрически превозни средства (Norwegian Electric Vehicle Association), казва, че подобни проблеми със зареждането възникват при недостатъчно добра осведоменост за работата на електромобилите.
В Норвегия собствениците на такива превозни средства знаят, че трябва да загреят колата си (а с нея и батерията) преди да се отправят към станцията за бързо зареждане, особено при много ниски температури. Освен това, Годболт твърди, че през последните няколко години инфраструктурата на зарядните станции в Норвегия е значително подобрена.
Източник: iStock
Така, особено през зимата, не се стига до образуването на големи опашки от чакащи да заредят електромобила си, пише InsideEVs. Годболт твърди още, че другата голяма разлика с градове като Чикаго е, че в Норвегия по-голямата част от хората живеят в къщи, а не в апартаменти.
Всъщност, оказва се, че около 90% от собствениците на електромобили в Норвегия разполагат със собствена зарядна станция в дома си. Проучване на S&P Global Mobility показва, че този процент в САЩ едва около 51.