Бъдещето може и да принадлежи на електромобилите, но за момента има няколко фактора, които все още тревожат хората и ги карат да бъдат скептични относно закупуването кола на електричество.
Един от тях е пробегът, който на някои модели и варианти може да не отстъпва много на бензиновите и дизеловите, но пък идва на доста по-висока цена. Другото притеснение е свързано с бързината на зареждане.
Ето защо от Car and Driver са решили да тестват кои електромобили се зареждат най-бързо. По време на изпитанието те са измервали за колко време всеки един електромобил ще се зареди от 10 до 90%. Ето и как изглежда топ 5 според тестовете за бързо зареждане.
5. Kia EV9 AWD - от 10 до 90% за 38 минути
4. Kia EV6 GT - от 10 до 90% за 26 минути
3. Hyundai Ioniq 5 AWD - от 10 до 90% за 26 минути
2. Hyundai Ioniq 6 Long Range SE - от 10 до 90% за 27 минути
1. Genesis GV70 - от 10 до 90% за 24 минути
Трябва да отбележим, че тестът е правен за електромобили за американския пазар, а фактът, че второто място принадлежи на Ioniq 6, а не на Ioniq 5 или EV6, се дължи на факта, че първият има по-висока средна скорост на зареждане - 153 kW.
Ето и как изглежда топ 5 при тези с най-бавна средна скорост на зареждане.
5. Kia Niro EV - от 10 до 90% за 65 минути
4. Hyundai Kona Electric Limited - от 10 до 90% за 67 минути
3. Lexus RZ450e Premium - от 10 до 90% за 66 минути
2. Nissan Leaf Plus - от 10 до 90% за 61 минути
1. Chevrolet Bolt EUV - от 10 до 90% за 83 минути
Тук първият има не само най-дълъг период за зареждане от 10 до 90%, но и най-ниска средна скорост на зареждане. Интересно е, че тестът е показал и кой от електромобилите отнема най-много време за зареждане като цяло. Това е GMC Hummer EV SUV.
За да зареди от 10 до 90% на него са му необходими цели 129 минути, но това е така, защото батерията е наистина внушителна - 170 kWh.