Социалните мрежи изцяло промениха начините за рекламиране на продукти. Но във времето, в което на всяко нещо доста бързо му минава модата, се изисква голяма изобретателност, за да си винаги една крачка напред.

Do Not Split, протестите в Хонконг, Оскари 2021 и защо в Китай забраниха излъчването на церемонията

Защо Китай забрани излъчването на Оскарите

Комунистическата партия отвръща на удара, както тя си знае - с цензура

И така рекламите полетяха в небето - буквално. QR кодовете, които се сканират с помощта на смартфон, отдавна се използват на плакати и дори менюта в ресторанти. А когато са изписани в небето от светлините на стотици дронове, ефектът е повече от впечатляващ.

Преди дни в небето на Шанхай бе организирано светлинно шоу, което имаше за цел не просто да забавлява, но и да рекламира. То бе по поръчка на китайската компания за видео стрийминг Bilibili по повод първата годишнина от пускането на пазара на японската игра Princess Connect! Re:Dive.

Над крайбрежната алея в Шанхай бяха издигнати 1500 дрона, които първо оформиха логото и символите на играта, а след това образуваха и QR код, който всички желаещи можеха да сканират и да отидат директно на страница, от която да си инсталират играта.

Това може да ни изглежда като нетрадиционен маркетингов трик, но за Китай не е нищо толкова необичайно. QR кодовете, които се определят като "символ на процъфтяващата цифрова икономика и консуматорство" в страната са буквално навсякъде и изпълняват различни задачи - от извършване на плащания до предупреждения, свързани с COVID-19, предава Vice.

А светлинно шоу с дронове не за пръв път се използва с рекламна цел именно в Шанхай. Миналата година летателни машини нарисуваха в небето пожарен автомобил, за да привлекат новобранци към местната служба.

DJI Air 2S, по-големият камерен сензор и какви подобрения предлага новият дрон на марката

DJI Air 2S - много повече на същата цена

Приятни изненади

Луксозни марки като Coach и Bulgari неведнъж са си плащали, за да полети логото им във въздуха. Така че очевидно това е част от бъдещето на рекламата, което скоро ще виждаме над главите си.