По принцип сме свикнали Netflix да се хвалят с това колко много нови абонати имат и как превъзхождат конкурентите си в стрийминг сектора.
Стрийминг платформата завърши 2021 г. с 221.84 милиона абонати, но през 2022 г. нещата не вървят нагоре, както е обичайно. Оказва се, че през първото тримесечие на годината Netflix са загубили 200 000 абонати.
Почти във всеки регион стрийминг платформата е отчела отлив на хора, които да плащат за услугите ѝ. За първи път от 10 години насам се случва Netflix да отчита подобна негативна статистика.
Източник: iStock
Най-притеснителното е, че през второто тримесечие на 2022 г. прогнозите са, че стрийминг платформата ще загуби още два милиона абонати. Обмисля се пускането на нов абонаментен план, който да бъде по-евтин, но с наличието на реклами.
В отговор на загубите Netflix също така ще ограничи разходите си за оригинално съдържание през следващите две години. Отливът на абонати пък според компанията се дължи на редица фактори - от споделянето на пароли, през проблемите, които пандемията продължава да предизвиква в икономически и социален аспект, та до засилената конкуренция.
Само на територията на САЩ около 30 милиона акаунта биват споделяни извън домакинството, което бива таксувано.