Вече нямаме никакво съмнение, че електрическите автомобили са бъдещето. Докато първоначално тези коли бяха малки, не особено практични и на доста висока цена, то сега пазарът им постепенно се разширява, като започва да покрива и по-луксозния сегмент.
Няма как да не дадем най-точния пример с Tesla Model S и Model X, които създадоха истинска революция сред електрическите автомобили.
Днес все повече марки обаче влагат усилия и средства, за да се откроят с модели, чиито основен плюс е двигателят на ток. Но освен него те предлагат и нещо друго - комфорта на лимузина от най-висок клас.
Сега до Porsche Taycan, BMW iX3, Aston Martin Rapide E и Jaguar XJ се нарежда и първата електрическа S-класа Mercedes-Benz EQS. Тя е върховият и засега само концептуален модел от серията EQ, представен тази седмица на автосалона във Франкфурт.
Източник: GettyImages
На най-луксозния си електромобил Mercedes възлага големи надежди за следващите 20 години - периодът, в които компанията иска да намали драстично вредните емисии, изхвърляни в атмосферата от автомобилите й.
Източник: GettyImages
Този ефект в никакъв случай няма да е за сметка на лукса и удобството, на които феновете на Mercedes са свикнали. Мощността също няма да пострада, дори напротив.
Под капака на електрическата S-класа се крият 470 коня, които са равномерно разпределени между двете оси. С високия въртящ момент и силните батерии автомобилът показва резултат от 4.5 секунди от 0 до 100 км/ч на първоначалните тестове.
Източник: Mercedes
И като заговорихме за батериите, от Mercedes ни обещават да изминем цели 700 км само с едно зареждане. Само 20 минути пък ще са необходими, за да се покачи зарядът на 80%.
Купето на EQS е изградено от стомана, алуминий и въглеродни нишки, което не го отличава от това на останалите автомобили на марката. Но дизайнът и интериорът бързо ни пренасят в едно доста по-технологично бъдеще.
Източник: Mercedes
Навсякъде има екрани и светлини, а седалките са като в космически кораб. Така най-просто можем да опишем иновативния дизайн вътре в купето на новата S-класа, пише Top Gear.
Важни уточнения са, че е използвана само изкуствена кожа, а по таблото има елементи, които са от рециклирани пластмасови отпадъци от морета и океани.
Източник: Mercedes
24-инчовите джанти и златистите акценти по броните и праговете допълват екстериора на това четириврато купе, след което със сигурност няма как да не се обърнем, ако го видим на пътя.
Традиционната броня на S-класите, която ставаше все по-голяма при последните модели, сега е заменена от 940 светодиода, които дават сигнали на останалите участници в движенията.
Източник: Mercedes
Светлините не са пестени и в задната част на автомобила, който шеговито можем да кажеш, че свети като коледна елха.