Акциите на Tesla продължават да падат, като не са единици хората, които смятат, че част от причината за това е "авантюрата", която Илон Мъск заформи с Twitter.

Проблемите с качеството на електромобилите от марката също не помагат в ситуацията, като статистиката показва ясен спад в потребителския интерес към Tesla, пише британското издание Autoevolution. Задълбаването в историята и причините зад проблемите на американския производител на електромобили води и до откритието на интересен факт - средната възраст на моделите на Tesla е толкова голяма, че единствената компания в световен мащаб с модели с по-дълъг живот в момента е руската Лада.

Точно така, единствено руският автомобилен производител продава по-стари коли от Tesla. Средно моделите на Tesla са с възраст 7.8 години, като това означава, че това е средният период, в който те са излезли на пазара като нови разработки. При Лада годините са 18.9.

Снимка 599641

Източник: Lada

Данните са резултат от официално изследване на компанията Jato Dynamics, която специализира в провеждането на пазарни проучвания в автомобилния сектор. Специалистите от Jato Dynamics са взели предвид времето, в което моделите са били представени за пръв път, а не когато са били извършени първите доставки до крайни клиенти. По този начин се оказва, че Model S е представен преди цели 13 години през март 2009 г. или цели три години преди първият клиент да е получил автомобила си.

Снимка 599640

Източник: Tesla

И докато Tesla не може да "победи" Лада в тази не особено престижна класация, американската компания върви наравно с индийската Mahindra. Голямата разлика тук е, че Mahindra има два пъти повече модели, което съвсем естествено вдига и средната възраст, която е идентична с тази на гамата на Tesla - 7.8 години.

Още по-интересно става, когато добавим резултатите на почти анонимни китайски производители като NIO и Xpeng, които са сред марките с най-млади моделни гами - 2.6 години.

От по-известните марки Renault, конгломератът Stellantis (част от него са марките Peugeot, Citroen, Opel, Fiat и др.) и Suzuki са с около 5-годишен автопарк, докато Honda, Hyundai и Mercedes са с по-млади гами на около 3.5 години.