Преди малко повече от седмица стана ясно, че Илон Мъск е успял да достигне до споразумение с борда на директорите на Twitter да купи социалната мрежа за 54.20 долара на акция. Това прави общата й стойност на около 44 млрд. долара, съобщиха тогава от ръководството на социалната мрежа.

Илон Мъск, Coca-Cola и шегата, че иска да закупи компанията

Как Илон Мъск се пошегува с Coca-Cola

Милиардер с чувство за хумор

В поредица от туитове, отнасящи се до амбициите му за платформата през последните седмици, Мъск обяви, че иска да направи Twitter по-добър от всякога, като усъвършенства продукта с нови функции, като направи алгоритмите с отворен код, за да увеличи доверието, като победи спам ботовете и като удостовери всички хора.

Сега стана ясно, че Илон Мъск мисли да наложи и някои нови правила. Twitter винаги ще остане безплатен за "обикновените потребители", но за правителствените и търговските потребители може да се наложи да плащат "леки такси", за да останат в платформата на социалната медия, заяви бъдещият собственик на компанията Илон Мъск в своя профил в мрежата във вторник, 3 май. 

Мъск обяви, че планира да разработи функции за увеличаване на приходите от бизнеса, включително нови начини за печелене на пари от туитове, които съдържат важна информация, твърдят източници пред Reuters.

На годишната Met Gala в Ню Йорк Мъск каза, че обхватът на Twitter е само "ниша" и той би искал много по-голям процент от американското население да бъде в него. Twitter има 229 милиона потребители дневно по целия свят.

Снимка 572802

Източник: GettyImages

Наскоро компанията се опита да разшири дейността си в други области, включително абонаменти, въпреки че тази бизнес линия все още е много малка. Ръководителите на Twitter обсъждаха различни абонаментни продукти в продължение на години, като през миналото лято компанията представи своята месечна абонаментна услуга за 2.99 долара, наречена Twitter Blue.

Но Twitter Blue е насочена към най-преданите потребители, а не към бизнес или правителствени акаунти. Twitter вече продава други продукти, предназначени за търговски потребители, включително достъп до Twitter API за фирми, които се интересуват от маркетинг или анализ на марки.

Илон Мъск, Twitter и футболните клубове, които можеше да купи вместо социалната мрежа

Футболните клубове, които Мъск можеше да купи

Вместо Twitter

В туитове, които впоследствие бяха изтрити, Мъск предложи промени именно в Twitter Blue, включително намаляване на цената й, забрана за реклама и даване на опция за плащане в криптовалутата доджкойн, съобщават от Guardian