Ford Mustang винаги е бил синоним на красива и мощна кола, по която е трудно да не се загледаме. А най-новата модификация на модела и е най-върховата досега - впечатляваща както на външен вид, така и на характеристики. Един истински суперавтомобил, създаден за писта и високи скорост.

Новият Ford Explorer и Лекси Алфорд (Lexie Limitless) - рекордът, който постави тя с електрическия автомобил

Момичето, което обиколи света с електрическа кола

Лекси Алфорд е първият човек, обиколил земното кълбо с електрически автомобил

Официалното представяне на Ford Mustang GTD в Европа ще бъде този уикенд на събитието "24-те часа на Льо Ман", където ще покаже всичко, на което е способен. А то не е никак малко.

В купето няма особени разлики между този модел и последния в серийно производството. Виждаме дигитално табло, голяма мултимедия и въртящ се превключвател за осемстепенната скоростна кутия - може би изненадващо за някои решение в този спортен и мощен автомобил.

Като заговорихме за мощност, тя се дължи на 5.2-литровия V8 двигател с 800+ к.с. максималната скорост, която са обявили от Ford, е над 290 км/ч. И въпреки че този суперавтомобил може да се кара и по улиците, със сигурност там не можем дa получим максимално удоволствие от него, както на пистата, където развива максималния си потенциал.

Максимум от себе си са дали и разработчиците на GTD пакета, който превръща този Ford Mustang един наистина специален автомобил. За да бъде максимално бърз, тук е заложено преди всичко на карбона като лек, но и много здрав материал.

Oт него са изработени калниците, предния и задния капак, покрива, предния сплитер и задния дифузьор. Имаме отвори на предния капак и калниците за по-добра вентилация на горещия въздух от двигателя. А в задната част на купето имаме специален прозорец, от който да виждаме още по-специалното окачване, пише Autoweek.

Суперавтомобилът идва с 20-инчови джанти и доста широки гуми - 325 мм отпред и 345 мм отзад. Разбира се, не са пропуснати и качествените спирачки на Brembo, които да могат да устоят на цялата тази мощ. Теглото е разпределено почти по равно между предната и задната част, което също подпомага по-бързото представяне и аеродинамичността.

Обновеният Ford Puma е тук, а предстои и електрически - Puma Gen-E

Това е обновената Puma на Ford

Ето какво знаем към момента както за фейслифта на модела, така и за електрическата версия

Цената на Ford Mustang GTD започва от 300 хиляди долара и може да достигне доста повече с всички спортни екстри. Очаква се първите бройки да излязат от завода в началото на следващата година.