Въпреки невижданият досега спад на броя полети в последните месеци, въздушният транспорт е този, който продължава да се развива най-бързо и иновативно. Предложенията на различни компании са свързани не само с това как да пътуваме по-безопасно в условията на пандемия, но и с постигането на истински рекорди по отношение на скорост, както и с използването на алтернативни горива.
Поредната интересна идея е на европейският превозвач KLM. Още през миналата година те представиха прототип на самолет с невиждана досега V-образна форма. И сигурно мнозина са си казали, че ще остане само на хартия, но се оказаха в грешка.
Преди броени дни бе извършен успешен тестов полет на мини макет на Flying-V, дълъг 3 метра и в тегло 22.5 килограма. Той е създаден от учените от Delft University of Technology в партньорство с KLM.
Източник: Facebook / Open Jaw Network Ltd.
Уникалното на този самолет е неговата форма, с която пътническата кабина, багажното отделени и резервоарите намират своето място в крилата. Целта е по-голяма аеродинамика, благодарение на по-ниското съпротивление и тегло, а оттам и 20% по-нисък разход на гориво.
Основните притеснения на разработчиците са били как Flying-V ще се справи с рулирането при излитане. Експериментът с дистанционно управлявания макет дава обнадеждаващи резултати. Разбира се, са нужни още много тестове и подобрения, за да може няколкотонна машина с подобна форма да излети успешно в облаците, предава CNN.
Източник: Facebook / guitarclef.com
На този етап няма яснота колко време ще отнеме разработката на прототип в реален размер, който трябва да бъде 55 метра, с 65 метра размах на крилата, височина 17 метра и да побира 314 пътника и 140 хиляди литра синтетичен керосин.
Flying-V е предвиден за дълги полети, като освен грижа за околната среда, гарантира и по-добро преживяване на пътниците, осигурявайки им повече място в кабината. А основната цел е да бъде достоен конкурент на Aibrus и Boeing.
ICO
на 15.09.2020 в 06:37:51 #11.Пътническите прозорчета разположени върху атакуващия ръб на крилото може да съществуват само в компютърните модели. 2. Липсата на пряка механична връзка между двата двигателя прави конструкцията невъзможна в по-големи размери. 3. Колкото е по-дебело крилото, толкова повече се образуват вихри в горната задна част на летящото крило. Именно те се основен проблем в управляемостта. Проблема е решен в изнасяне на двигателите зад проблемната зона /което тук не е така/. Този проблем е много слаб при малки макети, но в големи мащаби е особено опасен за управляемостта.