Любопитно е, че през 30-те години мнозина експерти по безопасност на пътното движение вярвали, че за да бъдат хората по-добри шофьори, те трябва да седнат на волана още на 4-годишна възраст. При това не просто по тротоара, а на истински улици, разбира се без трафик наоколо. От сегашна гледна точка всичко това звучи дяволски опасно, но тогава "визионерите" явно са мислили подобен сценарий за напълно постижим.

Снимка 591903

Източник: Young Driver

Една модерна компания също вярва в този сценарий, пише британското автомобилно издание Autoevolution. Тя се казва Young Driver и е отговорна за най-голямата програма за обучение на шофьори на възраст под 17 години в Англия. Целта на компанията е да запознае деца и подрастващи с това как се шофира правилно, както и с всички правила, свързани с пътната безопасност. На практика това означава, че всички на възраст от 4 години нагоре ще могат да преминат през специален обучителен курс и на практика ще бъдат готови да вземат книжка, когато навършат съответната възраст.

Снимка 591901

Източник: Young Driver

За да изпълнят плана си, специалистите от Young Driver са разработили и произвели първия английски електромобил за деца, който са нарекли Firefly Sport. Външният вид на мъничкото превозно средство напълно отговаря на неговото име, което в превод означава "светулка". Трудно ни е да си представим, че в света съществува дете, което не би сметнало Firefly Sport за най-готиното нещо, което някога е виждало.

Снимка 591900

Източник: Young Driver

За последните 13 години Young Driver са обучили повече от милион тийнейджъри под 17-годишна възраст, като всички те са преминали курсове или на стандартен учебен автомобил, на малка класическа кола или на напълно електрическия Firefly. Коя от трите машини се използва зависи единствено от възрастта и най-вече размерите на курсанта.

Снимка 591902

Източник: Young Driver

"Когато навършите 17 напрежението за това да минете курса и да вземете книжка възможно най-скоро расте и сте принудени да се учите на пътища, пълни с нетърпеливи и изнервени шофьори," коментира Йън Мълингани, управляващ директор на Young Driver.

"Правителството през 30-те е било наясно с този проблем, а ние се стремим да сигнализираме отново за него на сегашната администрация и да приоритизираме пътната безопасност като основна и активна част от училищното обучение. По-добре подготвени млади шофьори означава по-голяма безопасност за всички на пътя - в това число пешеходци и велосипедисти. И не бива да забравяме, че през 30-те по английските пътища е имало само около 1 милион автомобила, докато сега броят им е над 35 милиона."

Смятаме, че идеята е чудесна и разглеждаме шофирането като научаването на нов език. Колкото по-рано човек започне, толкова по-добре. Стига разбира се на някого да не му хрумне да дава книжки на четири годишни, но за щастие случаят тук не е такъв.