В идните десетилетия профилите на покойници във Facebook може да станат повече от тези на живите хора. Според последно проучване на Оксфордския университет, ако сегашните темпове на растеж се запазят, до 2100 г. във Facebook ще има 4.9 млрд. профила на починали хора.

Дори ако растежът спре напълно днес, за същия период броят на тези профили ще бъде около 1.4 милиарда. Така при този сценарий до 2070 г. мъртвите ще са повече от живите.

Всичко това поражда куп въпроси, свързани с това какво се случва с личните ни данни след края на живота ни. Само като си помислим колко селфита, статуси, ъпдейти, коментари, постове и какво ли още не генерира всеки един от нас през целия си живот...

Снимка 421353

Източник: iStock

Какво се случва с всички тях след края на жизнения ни път? Кой има права над всички тези данни? Кой ще може да ги управлява в интерес на близките, семействата и приятелите на починалите? Въпроси, на които все още няма конкретни отговори.

В последно време името на Facebook се свърза с драстични пропуски в сигурността и политиката за съхранение на потребителските данни на сървърите на компанията.

Зукърбърг и неговият екип са наясно с проблема с мъртвите и засега го адресират частично, давайки възможност на всеки да добави контакт, който да получи достъп до профила му след неговата смърт.

Снимка 349238

Източник: GettyImages

Впоследствие профилът бива "увековечен" и не се показва на останалите потребители. Остава обаче въпросът какво се случва с данните до момента, а и какво се случва ако потребителят почине преди да остави контакт, който да го "наследи".

В интервю за изданието Observer психологът Илейн Каскет уточнява, че когато членове на семейството потърсят достъп до профила на покойника, от Facebook им отговарят с фраза от сорта на: "Бихме искали да можем да ви помогнем, но не можем." Между редовете се чете, че те защитават (технически несъществуващите) права над личната информация на починалия.

Facebook, Марк Зукърбърг и защо новите промени са просто прах в очите ни

Защо новите промени във Facebook са просто прах в очите ни

Социалната мрежа променя “кожата”, но не и нрава си

От Оксфордския университет отбелязват, че са нужни всеобхватни промени. А дотогава може би трябва да включваме паролите за профилите си в своите завещания.