През изминалата седмица новите промени във Facebook завзеха голяма част от заглавията в медиите. Те бяха коментирани като голям напредък в запазването на поверителността на данните на милиардите потребители на социалната мрежа.  

Как ще се отразят промените във Facebook на всеки от нас

Как ще се отразят промените във Facebook на всеки от нас

По-малко безсмислие, повече сигурност и пълноценни връзки

Допреди година Марк Зукърбърг постоянно повтаряше, че идеята на платформата е "да направи света по-отворен и свързан". Сега обаче реториката е обърната на 180 градуса и СЕО-то на Facebook се опитва да ни убеди, че основната цел на Facebook е да бъде място на интимност и поверителност.

В този ред на мисли, нито една от новообявените промени не засяга най-наболелия за потребителите на Facebook въпрос, а именно събирането и анализирането на данни и търговията с тях, от която платформата печели милиарди долари.

Промените, които Зук обяви, са фокусирани най-вече върху това да направят присъствието ни в мрежата по-интимно и персонализирано спрямо интересите ни, но по никакъв начин не променят бизнес модела на платформата.

Снимка 410688

Източник: GettyImages

Нещо повече, услугата за изтриване на историята ни в мрежата, която Зукъбърг бе обещал преди време, не се спомена нито по време на конференцията F8, нито фигурира като идея в интервютата и изявленията на СЕО-то. 

Новото лого и новите цветове, които Зук обяви, по никакъв начин не адресират или ограничават продажбата на данните, интересите и кликовете ни на други корпорации, които също печелят от това да знаят какво ни вълнува и какво правим.

Да, може би криптирането на разговорите ни в Messenger може да се счете като напредък в защитата на личните ни данни, но това е съвсем малка част от количеството информация, което Facebook ще продължи да черпи от нас.