Когато става въпрос за най-бързо ускоряващи електромобили, обикновено се сещаме за хърватското чудо Rimac Nevera и Tesla Model S Plaid. И двете машини са способни на "спринт" от 0 до 100 км/ч за по-малко от две секунди, така че ни е малко трудно да си представим по-добро постижение.

Мак Ръдърфорд и самостоятелният му околосветски полет, с който постави Рекорд на Гинес

Да прелетиш сам около света, когато си само на 17

Приключението на Мак Ръдърфорд за Рекорд на Гинес

Е, оказва се, че не трябва да се заричаме, защото има такова. То е дело на група студенти от университета в Щутгарт, които са конструирали мини електрически болид, тежащ нищожните 173 килограма.

Машината, чиято конструкция в голямата си част е изградена от карбон, е създадена от екип от 20 души, наречен Green Team, и има независимо окачване, карбонови джанти и малко скучното и странно име E0711-11 EVO. По-важни обаче са техническите спецификации на този мини електрически болид, пише автомобилното издание Motor1.

Снимка 590801

Източник: Green Team

E0711-11 EVO има четири електромотора във всяка една от главините на колелата, които произвеждат комбинирана мощност от 241 к.с. Всички те се захранват от батерия с капацитет 7.67 кВч, която се охлажда посредством въздушния поток, за да се спестят излишни килограми.

Снимка 590804

Източник: Green Team

В крайна сметка "колата" е успяла да постави нов рекорд на Гинес, ускорявайки от спряло положение до 100 км/ч за умопомрачителните 1.461 секунди на тестовото трасе на Bosch в Ренинген, Германия.

Снимка 590802

Източник: Green Team

Трябва да признаем, че видеото не е особено впечатляващо, но си даваме сметка, че е изключително трудно да се заснеме подобно представяне, защото човек просто мига и всичко е приключило.

За сравнение, болидът на студентите от Щутгарт е значително по-бърз от състезателните коли в шампионата Formula E, на които същото ускорение им отнема "цели" 2.8 секунди.

Макс Верстапен, Honda E и какво прави пилот от Формула 1 в дребен градски електромобил

Какво е общото между Макс Верстапен и малък градски електромобил

Honda представи специална серия, в чиято разработка е участвал шампионът от сезон 2021

Има ли нещо, което може да е по-бързо от E0711-11 EVO? Единствената възможност според нас е някой електрически драгстър.

Казвайки това, се сещаме, че през март именно такъв драгстър успя да запише време от 7.48 секунди на класическата драг дистанция от четвърт миля или 402 метра, развивайки терминална скорост от 325.89 км/ч. Според нас такъв дуел между двете би бил повече от впечатляващ.