Редица големи компании използваха Международния ден на жената, за да подкрепят нежния пол в борбата за равенство с мъжете. Кампаниите на някои им се получиха, а на други - само им навлякоха допълнителни проблеми. Но поне постигнаха главната си цел - да предизвикат широк отзвук, пък бил той и отрицателен.

IKEA, Зара Ларсон, FiftyFifty и забавният принос на IKEA в борабата за равенство между половете

Нежна революция в домакинството

Още един принос на шведския гигант в борбата за равенство между половете

На 8 март от британския клон на световната верига за бързо хранене Burger King обявиха в социалните мрежи старта на нова програма за кулинарни стипендии. Идеята на наградата H.E.R. (Helping Equalize Restaurants) е да даде допълнителен шанс за кариера на жените в ресторантьорския бизнес, в който доминират мъжете.

Дотук добре, но слоганът към въпросната публикация в Instagram и Twitter "Жените принадлежат на кухнята", който действително звучи доста противоречиво, предизвиква вълна от остра критика и обвинения в сексизъм.

От компанията изтриха поста в Twitter и се извиниха, като признаха грешката си.

Идеята им е била да насочат вниманието към факта, че само 20% от професионалните готвачи във Великобритания са жени. А целта на кулинарните стипендии е да подпомогнат постигането на равенство между половете и в това отношение.

Говорителката на Burger King Адриана Лауричела потвърди, че компанията няма да се откаже от своята кулинарна стипендия.

Тя предвижда две настоящи служителки, но в Щатите, да получат безвъзмездна помощ от 25 000 щатски долара, уточняват от Hypebae.