Рекламният пазар в Щатите е много жесток и в него е позволено почти всичко, дори открити подигравки и шеги с конкуренцията. BMW и Mercedes имат дълга история в областта, като маркетинговите им екипи не спират да се закачат, добре осъзнавайки директната конкуренция помежду си.
Последният такъв случай е буквално отпреди няколко дни, когато BMW публикува снимка в Twitter. На нея се вижда как модел на Mercedes се е облякъл в костюм на BMW за Хелоуин, а текстът към нея гласи: "Сега вече всеки автомобил може да се облече като любимия си супер герой."
Now every car can dress up as its favorite superhero. @MercedesBenzUSA #HappyHalloween from #BMW pic.twitter.com/Gpb5rvzEer
— BMW USA (@BMWUSA) October 31, 2019
От Mercedes не закъсняха с отговора и около половин час по-късно излязоха с туит, гласящ: "Браво, BMW. Това наистина е доста страшен костюм! Особено с тази радиаторна решетка..."
Nice one, @BMWUSA. That’s a really scary costume! Especially that radiator grille...
— Daimler AG (@Daimler) October 31, 2019
Ако някой не смята, че отговорът на Mercedes е особено оригинален, нека не се притеснява, шегата е вътрешнозаводска.
В последно време дизайнерският език на BMW се доминира от две огромни решетки, познати сред феновете с прозвището "бъбреци". През годините тези бъбреци нарастваха при излизането на всеки нов модел на баварците, а днешните им размери са направо гигантски.
Всичко започна с премиерата на кросоувъра BMW X7, при който големите решетки не правеха чак такова впечатление заради цялостните размери на купето. При дебюта на обновената Серия 7 обаче дизайнерският елемент изпъкна прекалено много, което пък даде плод за размисъл на критиците, които бързо ги обявиха за грозни.
Главният дизайнер на BMW - Адриан ван Хойдонк - защити големите решетки, заявявайки, че стилистиката на моделите на компанията трябва постоянно да еволюира, за да не омръзва на клиентите. Очевидно, тази еволюция според германската компания се корени във внедряването на дръзки форми, доказателство за което са и гигантските бъбреци.