В последно време съревнованието между трите най-следвани канала в YouTube бе голямо. Това са индийският музикален лейбъл T-Series, шведът PewDiePie и американецът MrBeast.
През 2019 г. T-Series, които качват трейлъри и музикални видеоклипове, станаха канала с най-много абонати в платформата. Те изпревариха шведа PewDiePie, който от своя страна коментира иронично рекорда им с това, че "всичко, което е необходимо, е масивна корпорация с всяка песен от Боливуд".
Ето обаче, че цели пет години по-късно индийският музикален лейбъл също е детрониран. Неговите 266 милиона абонати вече не са достатъчни, за да го задържат на върха. Защото със своите вече над 270 милиона абонати сега абсолютният крал на YouTube е MrBeast.
26-годишният американец, чието истинско име е Джими Доналдсън, има около 800 видеоклипа в канала си. Сред най-популярните му са тези, в които прави смайващи каскади, погребва се жив, раздава автомобили, частни острови и дори организира реална версия на Squid Game на Netflix с награден фонд от пет милиона.
Всъщност MrBeast е човекът с най-много абонати в YouTube от повече от година насам, но вече може да се похвали, че е над всички останали канали в платформата.
В своя публикация в X той пише, че е най-накрая е "отмъстил" на PewDiePie. А в следващ пост заявява, че каналът му е поставил рекорд за най-много нови абонати за един ден - повече от два милиона, които са се абонирали в събота, 1 юни.
Това, че вече е човекът и каналът в YouTube с най-много абонати, означава, че MrBeast е разширил още повече своята власт и богатство в платформата. И това е факт. Той има още няколко канала с по десетки милиони абонати, посветени на неговите дейности като геймър и филантроп.
"Аз раздавам пари, защото това ме прави щастлив", казва Джими Доналдсън за милионите, които е раздал през цялата си YouTube кариера досега.
През 2022 г. Forbes оценява нетното му състояние на около 500 милиона долара и го класира на първо място в списъка си с 50-те най-добри създатели на съдържание за 2023 г. Илон Мъск, който е насърчавал MrBeast и други създатели на видеоклипове да публикуват в неговата социална мрежа - X, беше сред тези, които го поздравиха.
Превръщането на X в по-привлекателна платформа за създателите на съдържание е ключова част от стратегията на Илон Мъск да я направи и по-печеливша. През януари YouTubе-ър разкри, че е спечелил 250 000 долара от първия си видеоклип, публикуван в X.
Колкото до MrBeast обаче, възходът в кариерата му продължава. А новината за абсолютното му покоряване на YouTubе със сигурност е добре дошла за Amazon, с които имат сделка, за която се твърди, че е на стойност около 100 милиона долара, пише BBC.