Щом чуем за Испания, вероятно сред първите неща, които биха ни хрумнали, са горещо лято, плаж, море... И понеже вече сме в разгара на почивния сезон, испанското правителство се е възползвало навреме да пусне нова провокативна кампания.

Adidas, спортните сутиени, рекламата с голи женски гърди и защо Великобритания я забрани

Защо Великобритания забрани рекламата с голите женски гърди

На острова са категорични

Целта ѝ е да насърчи жените, които се притесняват как изглежда тялото им, уверено да ходят на плаж. А слоганът, който са измислили да върви с кампанията, е "Лятото е и наше".

По-интересното обаче е самото изображение, по идея на Министерството на равенството на Испания. Какво виждаме на него ли? Пет жени с тела в различни форми и размери. Всички те са на плажа и по бански, с изключение на една, която е без горнище, но се забелязва, че ѝ е извършена мастектомия (операция при лечение на рак на гърдата).

"Всички тела са като за плаж", казват от испанското министерство на социалните услуги. А според института, който стои зад инициативата, очакванията на обществото за това как трябва да изглежда женското тяло, засягат самочувствието на жените, но и ги лишават от правата им.

Жените обаче трябва да се наслаждават на лятото, където и с когото пожелаят, гласи рекламата: "Днес вдигаме тост за едно лято за всички, без стереотипи и естетически упреци за телата ни".

Колкото и справедлива и благородна да изглежда кампанията, явно не всички я приемат като такава.

Adidas, Impossible Is Nothing и рекламата, която предизвика полемики

Adidas пак ядоса хората

Какъв е проблемът им с Тифани Абреу

За някои тя трябва да бъде разширена, за да се включат и мъже, които нямат така наречените "тела по стандарт", а пък за други кампанията е върхът на абсурда, опитвайки се да създаде проблем там, където такъв не съществува, пише BBC.