Редица луксозни модни къщи оцеляха след първото масово затваряне благодарение на усилията, които положиха, за да развият дигиталното си присъствие. Излязоха от зоната си на комфорт и се фокусираха върху онлайн продажбите, колкото и дълго да пренебрегваха интернет пространството.
За съжаление, именно активното им виртуално присъствие се оказа нож с две остриета. От една страна, ги спаси от фалит, но от друга, даде шанс на редица потребители с престъпен ум да развият успешен бизнес с техни фалшификати.
Dior, Chanel, Balenciaga и куп други луксозни модни брандове вече се опариха и изгубиха сериозни приходи. Оказа се, че и Gucci е сред потърпевшите, но подобно на останалите в бранша, взима сериозни мерки.
Източник: Instagram
За да се справят с имитациите на скъпите си продукти, неотдавна от Gucci се свързват директно със собственика на Facebook - Марк Зукърбърк. Поводът е огромното количество фалшиви продукти с логото на луксозния бранд, които потребител успява да продаде именно чрез въпросната социална мрежа.
В момента двете компании са завели дело срещу предполагаемия извършител. А според общата им съдебна жалба, въпросното лице е използвало безброй акаунти, включително и такъв в Instagram.
Специализираният вътрешен екип на Gucci, който се бори с имитациите на техните скъпи артикули, също бележи успехи.
Само за 2020 г. служителите успяват да свалят от продажба четири милиона фалшиви продукта от различни онлайн платформи, конфискуват 4,1 милиона ментета и заедно със съответните власти затварят 45 000 уебсайта и акаунти в социалните мрежи, които въртят бизнес с имитации.
Модната индустрия търпи невероятни загуби от този тип стоки и в момента все повече компании в бранша от ранга на Gucci отвръщат на удара, като предприемат редовни и сериозни мерки срещу този вид престъпление.