Джеф Безос отново е на върха на класацията за най-богатите хора на света, но преди няколко месеца взе важното решение да слезе от един друг връх - поста на изпълнителен директор на Amazon.

Джеф Безос, Amazon и промяната, на която се реши милиардерът

Безос не иска вече да е шеф на Amazon

Кой е новият изпълнителен директор на компанията

Милиардерът, основал компанията за онлайн търговия през 1994 г., избра свой заместник - Анди Джаси, и ще насочи времето, усилията и средствата си както към филантропската дейност, която развива от години, така и към друга своя мечта - покоряването на Космоса.

А тази седмица в интернет се появи писмо на Безос, което можем да определим като прощално с една ера от живота му. То е поредното, но и последно този път, което той пише към акционерите в компанията.

Снимка 369249

Източник: Facebook / Dynamite Memes Trolls

В него предприемачът споменава за първото си подобно писмо, което е написал през 1997 г., и как оттогава до днес Amazon се превръща от малък в мултимилиарден бизнес, как броят на служителите нараства от 158 до 1.3 милиона, а профилите на потребители - до 1.5 милиона.

Най-интересното, което можем да си откраднем от това писмо, пълно с много цифри и история, са съветите за успех, които Безос дава. Той цитира книгата на Ричард Докинс The Blind Watchmaker, в която се казва, че "амазонците" трябва да запазят своята отличителност, оригиналност, защото това е наистина ценно.

Снимка 399332

Източник: GettyImages

"Всички са ни учили, че трябва да бъдем себе си. Това, което ви моля, е да бъдете реалисти колко много енергия е необходима за поддържане на тази отличителност. Светът иска да бъдете типични, еднакви. Но не му се давайте.", казва Безос.

И пояснява, че всеки трябва да плати цената за своята уникалност, "не е лесно или безплатно", трябва непрекъснато да влагаме енергия, но със сигурност си заслужава.

Джеф Безос, мисленето в дългорочен план и ежедневните решения, които взима милиардерът

Колко хода напред мисли Джеф Безос

Съвети за успех

Вторият важен урок на милиардера, който можем да прилагаме не само в бизнеса, но и в другите сфери на живота, е, че трябва да създаваме повече, отколкото консумираме. Трябва да произвеждаме ценност, за да бъде едно нещо устойчиво - независимо дали говорим за компания или връзка, например.