Един от най-успешните модели в света Кендъл Дженър тъкмо се похвали със старта на новия си бизнес - собствена марка текила (Tequila 818), и веднага отнесе дълга тирада от обвинения в социалните мрежи. Въпреки редицата дегустации на тъмно и наградите от конкурси, които печели напитката, тя успя да предизвика и тонове негативни реакции в социалните мрежи.
Едно от обвиненията е, че новият бизнес на Дженър е поредният пример за бели знаменитости, които печелят от други култури.
Въпреки че текилата й се произвежда в духа на мексиканските традиции и земеделието на Халиско, където фермерите събират синьо агаве за производството й.
Друг потребител пък е недоволен от факта, че чужденците (в това число и Кендъл) плащат на мексиканските работници експлоататорски заплати и не признават богатството на местната история и култура.
Kendall Jenner starting a tequila brand, with zero knowledge on Mexican culture and calling it “818 tequila” is GENTRIFICATION. The 818 does not claim Calabasas. What about those smaller, family owned Mexican tequila/mezcal brands? They deserve the hype & support.
— Jennie Molina February 17, 2021
А трети е възмутен, че белите звезди се възползват от мексиканските занаятчии, традиции и възможностите от селскостопанския бизнес, но посещават Кабос и Пуерто Ваярта само за отдих.
Дженър все още не е отговорила на упреците срещу нейната 818, уточняват от Hypebae.