Неотдавна Еди Джордан навърши 60 години, но продължава да се наслаждава на живота, при това по-добре от когато и да е било. Типичен пример за това как го прави е неговата 37-метрова трипалубна яхта, наречена Snapper (вид морска риба), иначе модел Sunseeker 37 М Yacht. Тази апетитна триетажна торта акостира на яхтеното шоу в Сплит и бе гвоздеят в програмата, привличайки погледи, изпълнени с копнеж.
Няма фен на Ф1, който да не познава Еди Джордан. Зад шоуменската маска на бившия състезател се крие безмилостен и отговорен бизнесмен, а зад бъбривостта и псувните - състезателен дух и сведен до крайност ирландски инат.
Животът му представлява низ от възходи и падения. Поради огромния си късмет или заради собствената си далновидност, той успява да се измъкне почти на косъм от фалита. Макар че си остава неуморно старо лошо момче и усърдно продължава да бие барабаните в рок групата си V-10, кръстена на едноименния двигател, Еди е преди всичко далновиден бизнесмен.
Лесно е да похарчиш 15 млн. за яхта. Въпросът е - как да си ги върнеш? Пресметливият ирландец е успял да препечели 5,5 млн. евро само миналата година от чартиране й, така че много скоро вироглавият ирландец ще си възвърне капиталовложението.
Британската корабостроителница Sunseeker е вложила всичко от себе в този триетажен сладкиш. Mоделът дебютира на изложението в Лондон миналата година. Еди купи първия произведен екземпляр с името Snapper, а компанията е получила поръчка за още седем такива яхти засега.
Външно 37 М изглежда необикновено за размерите си, въпреки че Юен Фотсър, щатният проектант на Sunseeker, се е постарал да запази фирмената линия. Два дизела с мощност по 5470 к.с. всеки правят възможна крейсерска скорост от 23 възела, а максималната е 27. Освен това, както е и редно за яхта с такъв размер, Snapper разполага и с подрулващи устройства на носа и на кърмата. Първото с мощност 100, второто с 65 к.с.
Съвсем сериозно бих искала да работя на този малък кораб. Особено след като видях лукса в каютите за 8-членния екипаж, разположени на най-долното ниво.
Капитанът (не бих могла да го нарека по друг начин след това, което видях) се вихри на втората палуба. Пултът за управление е с наистина чудовищни размери. Седнеш ли веднъж в някое от удобните седалки за екипажа, придобиваш усещането, че си се настанил в трон и никак не ти се иска да слезеш.
В главния салон на основната палуба като стар фен на рокендрола Еди върти щури партита. Мястото е достатъчно голямо.
Към не по-малки щастливи мигове предразполага и озвучаването, поверено на Bose 48 Lifestyle System.
Кухнята няма нищо с думата камбуз. Ако не знаеш, че си на борда на яхта, спокойно ще я вземеш за кухня на изискан ресторант.
С преспиване на борда могат да останат дванайсет гости. Каютите им са обзаведени с 26- или 32-инчови телевизори. Спалнята на собствениците е с наистина кралски размер и 42-инчов Sharp. В прилежащата й баня им можеш да танцуваш валс или просто да се киснеш във ваната. Разполага и с парна баня.
Ако шумотевицата от партито в главния салон те отегчава, просто се качваш на втората палуба и можеш да почетеш на спокойствие в по-малката всекидневна там. Тя е доста приятно обзаведена с плетени мебели и малък бар.
Като излезеш от нея и хванеш стълбите към третия етаж попадаш на грандиозна по размери слънчева площадка. Тук е мястото да се изтягаш по многобройните дивани, да пушиш пурети на бар с високите столчета, докато вятърът брули косите ти, а мохитото ухае в чашата ти. Или пък просто можеш да помързелуваш в просторната секция за SPA процедури.
Чудя се дали, след като се е сдобил с такова оргомно чудо, ексцентричният Еди продължава да мечтае да прекоси Атлантика с платноходка? Любим негов въпрос е: "Какво, не знаете ли кой съм аз?!" Ако искате да го ядосате и да чуете автентични ирландски псувни, кажете - "не".
Sunseeker 37 M Yacht
Дължина: 36,89 м
Широчина: 8,00 м
Газене: 2,25 м
Резервоар гориво: 22 000 л
Резервоар вода: 4950 л
Макс. мощност на двигателите: до 5624 к.с.
Пробег: 1500 морски мили
Брой спални места: 12+8 души
Статията се публикува с любезното съдействие на списание Yachting&Lifestyle.