За втора поредна година Prius е най-харесваният от клиентите модел според изследването за удовлетвореност на клиентите, проведено в Германия от реномирания институт за маркетингови проучвания J.D. Power & Associates, цитиран от speed-press.com.
Изследването е седмо поред и за втора поредна година класира модела на Toyota Prius на първо място по одобрение от страна на клиентите.
Хибридът постигна най-висок резултат като автомобил, който напълно удовлетворява своите собственици.
Екологичният Prius удовлетворява в най-висока степен и клиентите си във Франция и Великобритания, показват изследванията на J.D. Power & Associates, публикувани в съответните държави през май и юни.
Освен Prius, в Германия забележителен резултат постигат Toyota Aygo и Corolla Verso.
Според J.D. Power & Associates и двата модела достигат първо място в съответните класове - базов модел и мултифункционален автомобил.
Toyota Yaris се изкачва на второ място в компактни коли, а собствениците на Avensis
Като марка Toyota заема шест челни места, състезавайки се в двадесет категории с всички автомобилни марки и техните модели. също оценяват своя автомобил много високо и го класират на трето място в съответния сегмент.
Кейджи Судо, президентът на Toyota Германия, коментира успеха: „Одобрението на собствениците на Prius показва, че иновативната и природосъобразна концепция, комбинирана с обичайното качество на Toyota, е една истинска алтернатива на пазара.
Хибридната технология на Toyota е пригодена за ежедневно ползване и след 10-годишно усилено разработване е еволюирала изключително много и е напълно развита."
Марти Фолк от J.D. Power & Associates Европа допълва: „Повече клиенти съобщават, че са възхитени, отколкото че са просто удовлетворени, което може да доведе до значителни финансови изгоди за съответната марка."
Проучването на J.D. Power and Associates за удовлетвореност на клиентите (Customer Satisfaction Index) през 2008 г. се базира на оценките на повече от 20 000 собственици на автомобили в Германия след средно две години притежание. Проучването включва 23 марки и 103 модела.
Собствениците дават подробна оценка на превозните си средства и на търговците, която покрива 77 признака, групирани в четири скали на удовлетвореност.
По ред на важност те са: качество и надеждност (30%); привлекателност на превозното средство (25%), което включва представяне, дизайн, комфорт и функции; удовлетвореност от обслужването от търговците (23%); разходи на собственика (22%), които включват консумация на гориво, застраховка и разходи за поддръжка/поправка.
J.D. Power and Associates координира проучвания за удовлетвореност на клиентите по цял свят, включително Европа (Франция, Германия, Великобритания), Северна Америка (Канада, Мексико, САЩ), Азия (Китай, Индонезия, Япония, Малайзия, Нова Зеландия, Филипини, Тайван, Тайланд) и Африка (Южна Африка).
Класациите се извличат от национално координирани проучвания, които служат като показатели за индустрията за измерване и проследяване качеството и удовлетвореността на клиентите.
Nazional
на 15.09.2008 в 08:23:03 #1Toва са пълни глупости...