На 1 септември 1989 г. е произведен първият Lexus, носещ името LS400. Историческият модел е първият резултат на амбициите на Toyota да започне от нулата на американския луксозен пазар.

Тогава Toyota, която от дълго време е производител на висококачествени автомобили в Япония, има друго виждане за САЩ. Производителят не оставя нищо на случайността, изучавайки методично това, което се харесва на клиентите в немския и американския доминиращ сегмент. С раждането на марката, Lexus бързо се превръща в синоним на качество и обслужване. Тя е на върха след дълго проучване за удовлетвореност, въпреки че скептиците я осъждат, че на колите на марката им липсвал характер.

По-голямата част от автомобилите Lexus са сглобявани, както и днес, в японски фабрики. В родината си до 2006 г. моделите са продавани под името Toyota.

След първия Lexus LS излиза моделът ES, малко познат извън САЩ, който се радва на големи продажби. ES всъщност е променена Toyota Camry. През 1991 г. последва купето SC, както и различни SUV-ове. На по-късен етап гамата е разширена от GS и IS. Последният е предназначен предимно за Европа, където брандът на Toyota постепенно дебаркира.

След няколко поколения дизайнът на Lexus става по-разпознаваем и отличителен. Лимузината LS изглежда толкова добре, че често е сравнявана с S-класата на Mercedes. Lexus e първият премиум конструктор, който без страх прилага хибридната технология. Към 2009 г. компанията има четири различни модела с хибридно задвижване, а скоро ще станат общо пет.

Отскоро Lexus съсредоточи вниманието си и към спортните възможности. IS получи мощна модификация - IS F. Именно тази буква F ще я срещаме за в бъдеще при други спортни версии.

При моторните спортове Lexus е сред лидерите в местния японски шампионат Super GT с SC430, докато в САЩ тимът всяка година участва в "24 на Дайтона".

В крайна сметка 20-те години от 1989 г. се изплатиха добре на инвестицията на Toyota, както стана и при Honda с Acura и Nissan с Infiniti.

Speed-Press