Audi взе реванш от Peugeot за миналогодишната им двойна победа с окупиране на първите три места на финала в "24 часа на Льо Ман".
Състезанието бе изключително драматично и пълно с обрати. В квалификациите в сряда и четвъртък трите заводски коли на Peugeot и частната на Oreca съкрушиха Audi със скорост.
"Очевидно не можем да постигнем такава бързина, но нашите настройки са за състезателен ритъм", коментира босът на спортното подразделение на германците Волфганг Улрих.
Немците дори се примириха с второто място, признавайки, че клиентите на Audi ще се възползват от участието на компанията, защото състезанието е тестова почва за нови технологии. Дизеловото Audi R15 TDI използва турбини с променлива геометрия.
На старта четирите Peugeot 908 HDI FAP дръпнаха напред и още преди падането на нощта поведоха с 2 обиколки на Audi. Първият проблем за французите дойде с кола №1 на Жене, Вюрц и Дейвъдсън, които загубиха 4 обиколки заради смяна на стартер-алтернатор.
По-късно поради повреда в окачването отпадна автомобилът на Бурде, Лами и Пажно. Така водач в класирането остана изцяло френският екип на Никола Минасян, Франк Монтани и Стефан Саразен, който посрещна неделния ден с голяма преднина в челото. В същото време частното Peugeot на Oreca с Оливие Панис и Никола Лапиер счупи части от трансмисията и се наложи да бъде поправено.
И тогава дойде драмата - двигателят на водещото Peugeot гръмна, оставяйки само една заводска кола на французите на трета позиция. Така дойде невероятното темпо на Антъни Дейвъдсън, който успя да записва супербързи обиколки в продължение на час и накрая излезе втори - само на една обиколка и половина зад водача Дюма, Бернард и Рокенфелер.
Инженерите на Michelin толкова се впечатлиха от представянето му, че поискаха да подпише гумите и да ги сложат в музей.
И когато миналогодишният победител отново предвкусваше възможност за повторение на успеха, дойде нов фатален проблем - отново двигател. Така трите коли на Audi окупираха почетната стълбица, а германската компания се изравни с Ferrari по победи - 9.
„От създаването на 908 HDI FAP не сме имали такива проблеми с двигателя. Веднага след връщането ни във Велизи ще направим анализ на причините", заяви Бруно Фамен, технически директор на Peugeot Sport.
Оливие Кенел, директор на Peugeot Sport, каза: "Стартирахме бързо, изправени пред много силен съперник. Бяхме по-бързи от него, но по-слаби. Най-важното в крайна сметка е победата, не високата скорост. Битката беше на нож и загубихме. В последно време имахме големи успехи и, разбира се, в един момент нещата се обръщат.
За съжаление това се случи точно тук, но ние направихме всичко, за да спечелим. Още утре започваме да анализираме проблема. Имаме право да бъдем разочаровани днес, но утре се залавяме за работа, за да се върнем по-силни през 2011. Днес загубихме реванша, решаващият двубой ще бъде следващата година."