През 2014 г. Apple стартира проекта Project Titan, чиято основна цел бе да добави нов продукт към портфолиото на компанията в лицето на футуристичен автономен автомобил.

Оттогава през годините спорадично чувахме за дейностите около Project Titan, но новините винаги бяха оскъдни и не разкриваха почти нищо за конкретните технологии, които компанията готви за автомобила си.

Тази седмица обаче интервю за Reuters дадоха двама души, участвали отблизо в работата покрай Project Titan, които споделят доста любопитни факти за Apple Car.

Снимка 510830

Източник: iStock

По техни думи производството на колата трябва да стартира през 2024 г., най-късно през 2025 г., ако процесите бъдат забавени заради настоящата глобална ситуация.

Те разкриват, че една от най-интересните черти на автономния автомобил ще е батерията, която няма да е базирана на литиево-йонната технология, а ще ползва литиево-железен фосфат.

Снимка 510832

Източник: iStock

Това ще направи производството й по-евтино и безвредно за околната среда, като същевременно значително ще увеличи и пробега на автомобила, пише Reuters.

Основният проблем, който Apple ще трябва да разреши, е този с производството.

Компанията ежегодно бълва милиони електронни устройства, но процесът по тяхното създаване е коренно различен от този при автомобилите.

Снимка 510831

Източник: iStock

Анонимните източници споделят, че Apple ще потърси услугите на партньори за сглобяването на автомобила, както и за набавянето на автономните системи и необходимите LiDAR сензори.

Големият въпрос обаче е дали тези партньорства могат да се окажат толкова ефективни, че да позволят производството на достатъчен брой автомобили и да превърнат проекта в печеливш такъв.

Tesla, Илон Мъск и как работи автономният режим на колите на компанията

Как работи автономният режим на Tesla

До 36 трилиона операции в секунда

От Reuters припомнят, че на Tesla й бяха нужни 17 години, за да започне да извлича реални печалби от бизнеса си, и не е изключено Apple също да срещне подобни затруднения.