От днес, 16-ти ноември 2015г., трейлърът на първото анимационно фентъзи, представящо българските митове и легенди, може да бъде гледан в глобалната мрежа.
В деня на световната му премиера стартира кампания „Национално предизвикателство Един милион: Да направим българския сериал „Златната ябълка" световно събитие".
Цел на кампанията е да информира българите в страната и чужбина, че трейлърът на първия епизод от бъдещия сериал вече е в You Tube, да ги мотивира да го гледат и споделят с приятели.
Стремежът е да бъдат достигнати 1 000 000 гледания, които да го превърнат в световно събитие. Подкрепата на световната интернет аудитория, ще даде основание на авторите да преговарят с големи анимационни компании и разпространители, за да инвестират в реализацията на целия проект.
„Златната ябълка" не е предназначена само за забавление, а има и образователна цел. Авторите й се надяват да покажат родния фолклор по съвременен, атрактивен и универсално разбираем начин, така че да бъде заинтригувана както младата, така и чуждестранната аудитория.
Консултант на анимационния проект е доц.д-р Вихра Баева от Института по фолклористика към БАН, което е гаранция за автентичността на използваните фолклорни мотиви и на представените обичаи и традиции.
„Анимацията не е жанр, а изразно средство. Чрез анимация могат да се пресъздават трагични и комични сюжети, може да се прави дори качествена и вълнуваща документалистика", споделя Димитър Петров - създател и Арт директор на проекта.
„Преди да пристъпим към създаване на персонажите и разработване на сюжета на „Златната ябълка", ние проучихме задълбочено българската митология и фолклор.
Разбрахме, че змеят не е дракон, а напълно различен и характерен само за Балканите приказен герой.
Открихме корените на кукерите и самобитността на слабо известни народните обреди. Фентъзи сериалът е професионално предизвикателство за нас, но носи огромно удовлетворение".
За всички ангажирани със сериала, „Златната ябълка" е не просто анимация, а кауза. Екипът от аниматори, които работят в cloud студио „Змей" (без физически офис, изцяло онлайн), обединява 25 души от 6 страни.
Младите български аниматори са завършили престижни университети в чужбина и участват в проекти на големи анимационни компании от Европа и Америка.
В свободното си време работят на доброволни начала по спечелилата сърцата им „Златна ябълка".
Мотивира ги любовта към българските народни приказки, митове и легенди. Надяват се да провокират чужденците да открият, а българите - да преоткрият богатството на народното ни творчество.
Вярват, че така могат да спомогнат за развитие на българската анимация, която от години рядко е реализирала голям проект.
Друга благородна цел на проект „Златната ябълка" е да спомогне за връщане на талантливите български аниматори обратно в България.
„Златната ябълка" се превръща в общобългарската кауза. Популярни лица подкрепят анимационния проект.
Певицата Поли Генова, журналистът Драгомир Симеонов, актьорите Милица Гладнишка и Момчил Степанов са само част от тях./Lifestyle.bg