Джеймс Камерън категорично заяви, че 3D продукциите ще изместят 2D изображението като официален филмов формат в киното, телевизията и дори в онлайн изданията през следващите 25 години, пише stand.bg.

Новият стандарт скоро ще излезе извън пределите на големия екран и ще се пренесе в спорта, музикалните предавания и всички останали визуални забавления, каза в Сеул режисьорът на „Аватар" - най-касовата продукция в историята на киното.

"Публиката има правото да избере най-добрия възможен начин да гледа даден филм. Естествено, хората се убеждават, че 3D е най-приятното изживяване", твърди Камерън.

Според режисьора в момента се забелязва тъй наречения „3D Ренесанс", в който еволюират цветовете и звукът на продукциите. Това определено променя начина, по който зрителите възприемат картината. Пълната трансформация на кино продуктите в 3D произведения обаче тепърва предстои.

„Може да започне през следващите няколко години, но определено в по-малки срокове от тези, които бяха нужни на цветното кино, за да се развие", категоричен е Камерън.

За да защити тезата си, режисьорът изтъкна, че в последните няколко месеца различни сектори на индустрията правят сериозни промени и нови попълнения в тази насока. Samsung и Panasonic стартираха продажбите на 3D телевизори. Все повече студия, в това число Universal и Disney, вадят на пазара продукции с новия формат. Дори телевизионни магнати като Discovery и ESPN обявиха началото на свои собствени 3D кабелни канали.

Камерън не пропусна да отбележи, че въпреки все по-големия интерес към новия стандарт, все още се усеща липсата на достатъчно такава продукция.

„Замислете се - ако решите да гледате всички 3D филми, излизали някога, на вашия специално разработен за тях телевизор, това ще ви отнеме едва три години. Има една дупка в тази сфера и тя предстои да бъде запълнена", сподели режисьорът.

Той заяви, че възнамерява да даде своя принос в разрастването на 3D продуктите и сподели, че продължението на блокбъстъра „Аватар" предстои да бъде заснето за 3 години. Това е с около 18 месеца по-малко, отколкото му отне създаването на първата част на футуристичната сага.