Финландският стартъп за смесена реалност Varjo пусна в понеделник най-новите си VR очила с името XR-4, които са насочени към големи корпоративни фирми.

Apple Vision Pro и колко по-евтин ще е по-достъпният модел на AR/VR очилата

Колко по-евтини ще са “евтините” Apple Vision Pro

Какво са няколко хиляди долара

Очилата, чиято цена започва от 3990 долара, са доста подобни на Apple Vision Pro.

За разлика от потребителските предложения от компании като Meta, хедсетът на Varjo е предназначен за по-сериозна и професионална употреба.

Снимка 643755

Източник: Varjo

Очилата може да бъдат ползвани от пилоти например, за да тренират в безопасна среда, или пък от геодезист, който трябва да начертае голяма строителна площадка.

XR-4 имат два 4K дисплея и 50% по-широко зрително поле в сравнение с устройствата от предишно поколение.

VR хедсетът има две 20-мегапикселови камери отпред, за да осигури така наречената смесена реалност.

Снимка 643756

Източник: Varjo

Това позволява потребителят да види света около себе си, вместо да бъде напълно потопен във виртуална реалност, също както правят и очилата на Apple.

Идеята е, че потребителите могат да наслагват дигитални обекти в тази среда върху физическия свят.

XR-4 също се предлага със сензори за околна светлина и подобрен LiDAR сензор за измерване повърхностни площи чрез използване на 3D лазерно сканиране.

Снимка 643758

Източник: Varjo

XR-4 поддържа и вградено 3D пространствено аудио и има шумопотискащи микрофони.

Има проследяване отвътре навън и контролери, които позволяват на потребителя да навигира в дигиталната и физическата среда.

Varjo е събрала общо над 160 милиона долара финансиране от инвеститори, включително доставчика на Apple Foxconn, автомобилният гигант Volvo и фирмата за рисков капитал Atomico.

Meta, LG, Apple и разработката на конкурент на Vision Pro

Meta и LG предизвикват Apple

VR конкуренция

Ще е интересно да проследим дали и как XR-4 ще завземе от нишата, към която се е насочила Apple с Vision Pro, особено като вземем предвид, че Apple все още не успява да достигне до повече потребители със своите очила.