През последните години Китай започна да обръща все повече внимание на вредите, които смартфоните могат да нанесат на детското здраве и психика.

Алармирани от нарастващите нива на късогледство сред подрастващите, през 2018 г. китайските власти наложиха ограничения от максимум 90 минути, които младежите под 18-годишна възраст могат да прекарват в играене на мобилни игри.

Основните причини за това правило са възможността за пристрастяване към игрите и съпровождащите ментални проблеми, които изникват при нерегулираното ползване на мобилни устройства от деца.

Снимка 516829

Източник: iStock

Сега Китай планира да въведе още по-строги правила и изцяло да забрани ползването на смартфони по време на училище, пише BBC.

Целта на новите мерки е да се повиши концентрацията на учениците в час, да се противодейства на късогледството в ранна възраст, както и да се намали пристрастяването на младежите към телефоните.

Правилото предвижда на учениците да им бъде забранено да носят телефоните си в училище, а не просто да не ги ползват в час.

Изключение може да се направи, само ако родител подаде писмена молба към училището с изрична обосновка, но властите препоръчват семействата да намерят алтернативни методи за комуникация с децата си по време на училище.

Снимка 516827

Източник: iStock

Подобни правила се обсъждат и в Европа, като през 2018 г. във Франция бе гласувано децата на възраст под 15 години задължително да държат телефоните си прибрани по време на часовете.

Децата, смартфоните, таблетите и как се отразяват те на развитието им

Как таблетите и смартфоните влияят на развитието на децата

Разсеяността е един от резултатите

Засега обаче в Европа липсват общоприети мерки по въпроса, като в някои страни, като Великобритания например, всяко училище има право да въвежда собствени правила за ползването на мобилни устройства.